Skin is melting me

Hej. Idag var vi sena så jag missade mitt tåg. Fick lov att sitta på stationen en timme. Läste metro, köpte kaffe, lyssnade på gubb-prat, tittade på en man som skottade snö, gick på en toalett som luktade spya och kiss. Sov på tåget och kom till skolan men snö i håret och dimma i ögonen. Fick veta att vi ska åka till Stockholm på torsdag över dagen, kommer inte riktigt ihåg vad vi ska göra där. Eller jag kommer ihåg att vi ska till Tygverket men sen var det någonting mer som jag inte minns. Ska ju till Stockholm med klassen igen om några veckor. Det ska dock bli ännu roligare, en tvådagars.
Iallafall sydde jag en söm, strök lite på den och ovetlockade lite tills jag hade prov i företags ekonomi. Det sög. Sög så himla hårt. Sprang till tidiga tåget och hann med det.
När jag kom till Falun sken solen bakom tunna moln och jag blev lite glad. Mitt röda läppstift hade nästan försvunnit och min gråa sjal värmde ingenting. Det blev en bra eftermiddag och till middag åt jag tacos.
Nu har jag sorterat massor av musik för Frida måste bränna skivor till henne födelsedagsfest och jag ska tipsa om bra musik. Inte så lätt när jag har femtusenmiljoner spellistor med tjugotusen olika musikstilar.
Anyway, jag har självstudiedag imorgon (=Lärarna är på studiedag och vi får ingen hjälp och får jobba själva = jag stannar hemma i Falun och syr någonting freestyle) och på torsdag är det som sagt Stockholm så det blir inte jätte mycket skola den här veckan.
Nyss grät jag lite, för mamma gav mig en ask med lite av mormors gamla saker som hon hade hittat på morfars vind. Det var en jätte fin gammal plåtask med färgkritor, vita trådiga näthandskar som passade precis och sen en skit fin rosettbrosch i guld. Tycker om att få mormors gamla saker. Som hennes förlovningsringar jag har i ett halsband, blir liksom helt glad bara av att ha det på mig. Blabla nu ska jag dricka mer kaffe för att jag kan för att jag är "ledig" i morgon. HEHEHEHEHEHEHE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0