How could we let it slip away

Jag har spenderat dagen med att vara provdocka till min studentklänning. Otroligt fint blir det, min moster är verkligen en hjälte. När jag inte är fastnålad i ett tygstycke ligger jag på altanen för det är så himla varmt. Och jag har en bra bok. Och jag har massor av cola. Och chips. Dessutom går jag omkring i underkläder konstant eftersom jag måste vara redo att prova klänningen hela tiden och det känns ganska befriande. Jag mamma och moster har växlat bland skivorna, började med Ted Gärdestad gick till Beatles sedan till Chicago och nu har pappa envisats med att lyssna på Queen och Frank Zappa. Lena var här nyss också och gav mig en huvudvärk, hennes tjatter och öronbedövande skratt går mig på nerverna. Ingen får en syl i vädret när hon kommer hit och babblar om blommor, hennes motorcykel och hennes framtida bröllop i en skog (som troligtvis inte kommer bli av för den stackars kille hon är tillsammans kommer tröttna på henne alternativt ta livet av sig innan det blir läge). Men jag deppar inte ihop för det, hon har ju som sagt gått nu.
Nu måste jag gå och göra tsatsiki, puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0