Close to you it breaks easily

Ärligt talat, vad gör man en dag som denna?
Halvkallt, halvtrött och halvtråkigt. Jag jobbade. Det är ett sätt att spendera en tråkig söndag på.
Helst hade jag legat ute i gräset i sol och 25 grader. Att det blåste lite svalt kanske och att man hade en god glass. Åh cheesecake glassen från Barcelona skulle man ha haft. Den glassen är den godaste jag vet. Helt sannslöst, jag lovar!
Annars hade man kunnat spendera denna dag med en second hand runda i Falun/Dalarna. Tagit busskortet och åkt runt i Falun och sedan på eftermiddagen åkt till Borlänge och kanske även Hedemora. På kvällen hade man kunnat gå på bio med en stor popcorn i famnen.
Man hade kunnat ta en utflykt också. Packa en lagom stor väska med lagom mycket saker och åkt iväg någonstans, kanske något ställe där man kan bada och sola, eller bara sitta i en park och äta bullar.
Eller varför inte köpa en sista minuten biljett till Stockholm och strosat omkring på Söder och åkt hem på kvällen igen.

Slutsats: En söndag betyder inte vara en tråkig dag. En söndag kan betyda möjligheter och det blir ju precis det man gör det till. Ibland heter man Stina och slösar bort en alldeles utmärkt söndag på att sitta och prata i telefon med främmande människor som inte alls är särskilt intresserade att uppdatera sitt SJ Prio kort.
Ibland heter man Stina och sjukskriver sig från jobbet och cyklar långt bort med en påse godis och sätter sig på valfritt ställe.
Ibland är livet helt lagom och ingenting spelar just någon roll. Ibland är söndag.


Puss och kram älsklingar, imorgon åker jag till Eskilstuna till min morfar och mormor. Och moster och kusiner.
En dag ska nog även spenderas med världens sötaste tjejer. Frida och Anna. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0