Right there

Del 5
Ni vet man önskar ju alltid att en långflygning ska gå smidigt och utan större problem, men när jag och Frida åker någonstans vet man att det inte blir så. Ever. Vi var alltså förberedda på det mesta. Dock inte på att vi var tvungna att ha biljetter hem till Sverige för att kunna komma in i Miami. = vi hade 15 min på oss i Frankfurt att boka nya svindyra biljetter på ett kasst wifinät annars skulle vi inte få åka med planet. Flera tusenlappar senare fick vi iallafall åka med. Kom fram till Miami dödströtta och frågade vart vårt plan till Nicaragua skulle gå, fick veta vår gate och satte oss där och vänta. Och vänta och vänta. När det var 15 min kvar tills planet skulle lyfta gick jag fram och frågade varför vi aldrig fick gå på. Då sa hon att vårt flyg hade bytt gate. Haha. Som om det inte kunde bli värre. Så vi missade planet. Vi gick till American Airlines och jag grät. Såklart haha. Ville bara åka hem. Men istället ordnade de nya biljetter och så att vi fick bo på hotell och massa mat. Grina lite mer. Fick iallafall äta extremgod middag och sova i en gigantisk säng. Dagen efter åkte vi till Managua, som grädden på moset försvann våra väskor. Vi hittade dem tillslut men då var det så jävla sent att vi inte kunde åka till San Juan del Sur. Så vi var tvungna att sova i Managua, världens läskigaste stad. Åkte med väldigt tveksam taxichaufför till ett hotell som tog alldeles för mycket pengar för vårt minirum utan fönster. Låste dörren och gick inte ut förren det var ljust igen och vi hade ringt på en lojal taxi som fucking äntligen kunde ta oss till San Juan del Sur. Typ 10 dagar för sent.

Kommentarer
Postat av: belle

hahah alltså gu vad mycket som HÄNDER. hade antagligen fått hjärtsnörp alt. åkt hem pga allt krångel. vilken tur att ni kom fram i alla fall! vill veta ALLT OM ALLT.

2013-05-17 @ 14:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0