New day

Del 11
Petrapeppen hade pågått länge men nu började den verkligen vibrera. Jag och Frida hade hittat en lägenhet, planerat allt vi skulle visa henne, vart vi skulle äta och vilka hon skulle träffa. Och så kom hon äntligen.
Likt Edward Cullen steg hon ut från planet blåvit och skimrande. Men redan första dagen drog vi ner på playan och det tog väl en kvart innan hon var brunare än oss. 
Vi började konstigt nog med någon slags hälsoliv. Startade varje morgon med att gå/springa längs stranden (ej vacker syn) någon timme, efter hade vi frukt-frukost 3000 och strechade. LOL. Detta höll vi på med i ungefär tre veckor. (då åkte jag bort och Petra hade klarat sin 1 månads detox och kunde börja dricka igen till allas lättnad)
Annars höll vi mest på med strandlivet, ni vet sola tio minuter - vilja dö - bada en kvart - sola sju minuter - cocacolabreak - lägga sig i skuggan.
Annat vi gjorde där i början:
Åkte på chickenbus till Masaya för att gå på stormarknad
Började på vattengympa med ett gäng pensionärer, bästa vi har gjort!!
Tröttna totalt på vår hyresvärd som bodde vägg i vägg och lekte överbeskyddande mamma
Hittade ny fett fräsch lägenhet
Var ute på så mycket galej en kväll att jag blev bestulen av min telefon, nycklar etc. 
Hängde på polisstationen för jag skulle försöka göra en polisanmälan på spanska...
Köpte hängmattor som vi låg i lite för mycket
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0