SVAR PÅ ECUADOR 1

Svar på Merazoniafrågorna:

Frida var/är en ullapa och alfahona = hon snodde alltid bästa platsen ifall det började regna, norpade den bästa frukten (typ papaya, druvor eller plommon) och lacka ur totalt ifall Nina fick tag i en bättre banan. Men! Så himla söt! Varje gång man dök upp hälsade hon på en genom att antingen lägga armen om huvudet och göra supergulliga ljud med näsan alternativt hacka med tänderna och titta på en med blyga puppy eyes.

Haha å min engelska är ju så himla jobbig. Jag KAN inte prata flytande svenska. Var tredje mening måste jag säga på engelska för att kunna göra mig förstådd. Men det går över snart hoppas jag.

Vi letade efter en passade volontärorganisation så himla länge. Och sedan av en slump hittade vi Merazonia när vi googlade på random ord. Annars hade vi förmodligen hamnat i Paraguay eller Honduras och det hade med all säkerhet inte blivit lika bra.

Okej gulligast! Lätt Mrs Guatin. Hon såg ut som en liten ekorre och var så sjukt nyfiken. Hon bodde i den gigantiska fågelburen tillsammans med ett gäng bamsefåglar och hade ett eget litet trähus. Henne kunde man faktiskt plocka upp och klappa, just för att hon inte skulle släppas ut i djungeln för hon var för tam och skulle aldrig klara sig. Hon äääälskade att äta plast så varje gång man råkade lämna en borste eller en plastflaska i en sekund hade hon snott den och lagt den inne i sitt hus. Och hon var alltså en Guatin, har ingen aning om vad det heter på svenska. Är en slags gnagare iallafall!

Kommentarer
Postat av: belle

'snott den & lagt den inne i sitt hus' haha åh gulligull det låter ungefär som beata med hennes vitlöksoliver. &. är så himla avundsjuk. på allt. vill så himla gärna åka iväg & göra något sådant men VÅÅÅGAR inte. är så rädd för allt. hur vågar du? vad är dina planer nu? fler fantastiska resor?

2012-05-09 @ 20:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0