Lugna ner dig

Jag gick på stan själv igår. För det är egentligen bäst så. Jag köpte en sån där tunn bh och ett par matchande tunna trosor. Blåa och lite prickiga. Jag gick och köpte en stor kaffe. Hade mitt sista möte med min jobbcoach. Hon sa att jag skulle bli något stort. Att hon inte hade det minsta tvivel. Hon sa att jag ska skita i de som säger att jag inte kan, för det kan jag tydligen. Fan att jag inte kan ta in det. Jag sippade på mitt kaffe med tårar i ögonen och kunde inte möta hennes blick. Alla som ger dig dålig energi borde du ta ett steg bort ifrån sa hon. Vi sa hejdå för sista gången och jag gick till Myrorna. Jag såg två 70-talskoppar för 5kr/st och ett fult skrin för 20. Jag tänkte att jag kunde måla om det. Ser plötsligt en fotölj. En blå. Koboltblå. Jag ser den och jag känner att jag måste ha den. Jag sitter på bussen hem med bara mina koppar och det fula skrinet. Äter thaimat när jag kommer hem. Tittar på the Big Bang Theory och skratten liksom ekar i vardagsrummet. Som att det är två av mig. Hannas bil stannar utanför och jag hoppar in. Vi handlar chips, dipp, choklad och kolsyrat vatten med hallon-och grapefruktsmak på Ica Maxi. Tittar på trean i flera timmar innan jag tar bussen hem. Möter Frida vid porten och vi står där en stund. Går in och pratar i köket och sen duschar jag länge. Och somnar med blött hår.

Kommentarer
Postat av: räven

hatar att somna med blött hår. har blött hår nu. det jag egentligen tänkte skriva var dock att åh det är så gulligt du har så himla fina jobbcoacher & de har så rätt så rätt så rätt. du kommer bli allt. puss

2011-10-19 @ 15:35:47
Postat av: belle

puss. klrt du kommer bli nått stort. ska skriva brev till dig. om jag får en adress? till din nya lya?

2011-10-19 @ 18:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0