Under eken

Torsdag.
Vaknade på en madrass med solen i ansiktet. Ganska mysigt. Gick upp, drog på mig bikini och en klänning för att sedan sätta mig i bilen med Hanna och Marcus och åka mot Marcus familjs stuga. Det var superidylliskt och vi drack kaffe och åt bulle med Marcus mamma, pappa och mormor. Och åt melon som vi hade mes oss. Sen la jag och Hanna oss på bryggan och solade ett par timmar, livskvalité tänkte jag utan att känna mig töntig. Det fläktade lagom mycket och inte ett moln. Lite senare åt vi jordgubbar med fil och ostfrallor, tog ett dopp och peppade lite för kvällen.
Runt fyra begav vi oss in till Borlänge och gick direkt till I blame coco. Det var fett. Men jag kände ett sting av mensvärk på g och var trött. När vi kom tillbaka hem till Marcus hade det blivit tusen gånger värre och jag kunde inte stå upp för jag hade så ont. Har aldrig haft en sån mensvärk. Låg i fosterställning och ville dö. Tog två diclofenac som inte fungerade. Orkade inte gå ner till festivalen så jag la mig på en madrass och däckade av smärta ungefär. Vaknade en timme senare och gå gick jag och Jonna ner till öltältet. Var jätteopepp och in pain så jag satt konstant och drack loka. Sen en cider och efter typ två timmar gick det över. Då dansade jag och Hanna till M.I.A. och det var dödsfett. Drog till Deadmau5 och herregud liksom, det var omänskligt bra. Verkligen. Förstår inte. Mot slutet gick vi iallafall och tittade lite på the Ark som var fint.
Hem till Marcus vid två-tre med Jonna och Hanna. Efter lite drama somnade jag och Jonna på varsin madrass och vaknade tre timmar senare. För att gå och jobba. Att säga att jag var trött var en underdrift, jag var en zombie med pms. Men det gick helt okej, roligare att jobba med Jonnaponken liksom. Åt och drack allting vi fick gratis och var lite nöjd sådär. Vi slutade vid fyra, inte alltför trötta. Gick och tittade på Timbuktu. Mötte upp Marcus och hämta lite alkohol där och snygga till oss, gick mot campingen men vi var så jävla trötta och hade ont överallt så tillslut övertalade vi en sån där ambulansbil att köra oss till campingen, Jonna på stolen och jag liggandes på båren. Grät av lycka. Så sen hängde vi på campingen med Anna, Sanne x2, Elisabet + fler. Megaroligt. Var vinfull och det var varmt och jag skrattade. Vi gick förbi Teddybears lite snabbt och sen tittade vi på Henrik Berggren! Han såg inte ut som jag hade tänkt mig men det var gulligt och fint och Shoreline och No time for us och så där. Efter det hade jag tappat all min energi och kände mig less. Så jag gick till bussen och åkte hem. Missade the Strokes och Maskinen men orkade inte bry mig. Kom hem och SOV. Och hoppades att min rygg skulle bli bättre. Eftersom att det painade så jädra mycket av att bara stå upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0