Not going where you are

Okej. Måste nog förklara mig lite om den här häst-tjejs-grejen. Jag snackar alltså inte om tjejerna som tycker att hästar är fina djur, på en normal nivå. Eller som tycker att det är roligt att rida eller har en häst. Det är tjejerna som skaffar bloggar tillägnade till sin häst, som uppdaterar sina statusar om ens häst SOM ÄR FINAST I HELA VÄRLDEN <3<3 eller om att de har ridit fyra timmar i skogen idag och sen tränat hoppning i tre timmar, som köper hästgrejer för tiotusentalskronor i månaden och som måste träffa sin häst varje dag, som pratar om hästar och raser på hästar och foder jämt och ständigt och det värsta av allt: som mockar för att det är ROLIGT. Jag dör. Och jag förstår inte varför just hästar? Varför inte igenkottar eller kaniner? Någonting som inte tar lika mycket pengar, tid och energi? Det går tydligen inte att jämföra med något annat djur för jag har då aldrig sett en blogg som handlar vad en hund äter eller en status som säger MIN KATT ÄR AWESOME. Det känns som att det är någonting sjukt med det, det blir liksom en besatthet. Allting kretsar runt den här varelsen, och vad är hemligheten? Vad får de ut av det hela? Jag är uppriktigt intresserad! Jag är så förvirrad. JAG FÖRSTÅR INTE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0