When the birds aren't singing

Är hos mamma och pappa. Det är så jävla gött att komma "hem" när man inte bor här längre. Alla är så intresserade och glada att jag är där och handlar mina favoritsaker och säger att jag får bestämma vad vi ska äta. Och så får jag skjuts hem. Frivilligt. Min bror är hemma också, allting känns lite 2004 minus allt bråk, alla tårar och alla sarkastiska kommentarer. Vi ska grilla och jag gråter nästan för det kommer bli så satans gott. Idag åt jag liksom en macka till lunch på jobbet. Huvudvärken kom smygandes sisådär runt ett och sen var jag i helvete nummer 4. Eftersom att helvete nummer 1 är att bara vara på jobbet, helvete 2 är alltså att vara på jobbet med huvudvärk. Men det är inte lika illa som helvete 2 eller 3. Helvete 2 är nämligen att vara på jobbet i spöregn. Helvete 3 är att vara på jobbet utan en ipod med en ljudbok, sommarprat, Filip&Fredriks podcast eller i värsta fall inte ens musik. Det ultimata helvetet är såklart vara på jobbet - med huvudvärk - i spöregn - utan ipod. Det är min värsta mardröm. Därför ser jag nu till att ladda ipoden varje natt och även tanka hem onödigt många ljudböcker för att vara på den säkra sidan. Jag har huvudvärkstabletter med mig, dricker minst två liter vatten och ser till att jag har med mig choklad eller frukt så jag inte freakar ur. Regnet kan jag inte göra så mycket åt.

Kommentarer
Postat av: belle

ljudböcker = världens bästa idé. jag har haft alla potter på min iPod sen kanske maj & lyssnar om & om & om & om igen hela tiden. & sagan om ringen. de är också jätte-jättebra. ljudboka på!

2011-08-23 @ 19:16:00
Postat av: Anonym

stina. vad gör du i helgen? <3

2011-08-23 @ 20:57:11
URL: http://saraafri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0