Say it all over again

Jag håller på att svara på era frågor gullisar men det tar längre tid än jag trodde. Jag måste ungefär fundera på varje fråga i tio minuter och sen skriva världens längsta svar. Men jag tänkte att jag kan skriva ett helt asieninlägg för det var så mycket frågor om det. Och så har jag ett inlägg med resten av frågorna. Så fort jag är klar. Det finns liksom inte så mycket tid nu när det är sol och bäst i världen hela dagarna. Nu i helgen har alla som bor i andra städer varit hemma och det har varit hur kul som helst att träffa alla. Och igår så kom Bella, Linda, Petra, Hanna och Sofia hit och vi satt på min altan i typ 5 timmar och drack rödvin och snackade om allt. Idag har jag hängt med Petra på altanen, myst runt på stan med Jonna och Sara, så himla fint. Och sen hem igen och hänga mer med Petra, vi gjorde vääärldens bästa kaffe cool. Starkt kaffe, mjölk, gammeldags vaniljglass, is och kanel och så mixar man. Fast vi drack en halvliter var och fick jätteont i magen. Det var värt det. Runt fem kom Fia, Linda, Emelie, Sofia och Hanna också och så gjorde vi klyftpotatis, sallad, grillade kyckling, majskolvar, champinjoner, grillspett och åt det med massor av sås och potatissallad också. Mat är det bästa som finns. Jag vet att jag har skrivit att allting är bäst i världen men jag är liksom helt glad över att det är så fint ute så man kan göra roliga saker istället för att sitta inne och deppa ihjäl. Iallafall så plockade vi undan all mat och gjorde kaffe och pratade om resan, killar som är dumma i huvudet, roliga historier från barndomen och annat viktigt. Emelie åkte hem och Sofias Markus kom dit. Vi drack kaffe och åt glass och spelade sen Pratmakarna. Och sen kom Frida!!!! Hon kom direkt från Stockholm och då kändes det verkligen som att alla äntligen är hemma. Superdupermys. Vi spelade klart och mitt lag vann för vi var så jäkla bra. Lite mer kaffe och sista ciggen och sen åkte alla hem. Nu ligger jag i min säng och typ tänker. Som jag alltid gör när jag är själv. Har sovit ensam i fyra nätter nu och det känns konstigt. För att jag har sovit med Petra och Frida varje natt i tre månader och sen vägg i vägg med mamma och pappa. Så nu finns det så mycket utrymme att fylla med dumma tankar. Ni vet, man drar iväg med någonting som var så litet från början, som ett litet frö och så är tystnaden så stor att fröet har plats att bli lika stort som magsäcken och hjärtat och hjärnan är tillsammans.
Strunt samma, imorgon händer roliga saker igen som kommer utplåna det där satans fröet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0