Making up for lost time

Har inte skrivit på tretton dagar. Åtta av dessa har jag spenderat i Stockholm. Och det var alltså två olika resor. Kom hem från min andra idag. Har haft så sinnessjukt roligt alla de här dagarna jag inte har skrivit, för jag har inte hunnit/haft tillgång till dator/orkat avbryta det roliga.
Förra fredagen spontanbestämde jag med Hanna och Anna att vi skulle åka till Stockholm, sagt och gjort. Efter typ någon timme hade jag packat väskan, handlat vin och satt mig i Hannas bil. Vi drack cider och Anna körde. Kom fram till Jonna, Elin och Matildas lägenhet någongång runt nio och så blev vi bjudna på sjukt starka drinkar fast vi redan var rätt fulla. Vi gick på Dovas fast det var roligare på McDonalds efter. Somnade på soffan med Hanna och Anna däckade på golvet.
Dagen efter var vi på stan, åt thaimat och hängde i lägenheten. Jag åkte in till Medborgarplatsen och drack öl med Sofia på Kellys, när Tanya sluta gick vi tre till 54an och dom drack drinkar. Jag var lite bakfull. Sen kom Bella dit också men då drog jag hem till Jonna igen och sov skavis med henne.
Söndagen började med att vi åkte till Naturhistoriska och gick på Cosmonova, Dinosaurier i 3D. Det var fett. Fast vi hade kassa platser så man såg lite snett och suddigt men annars helt okej. Det blev stan igen, satt och kollade på när folk åt thai men vi lagade asgoda stuvade makaroner istället hemma hos Jonna. Vi ritade tatueringar på varandra, tittade på youtubeklipp, drack vin, spelade spel på datorn och skrattade. Kollade på en film som hette Livsverket och lite OC. Asmysigt och sen somnade vi rätt sent.
Måndag. Tror inte vi gjorde någonting alls på hela dagen, eller jo vi hade pannkaksfest till lunch. Fast jag tycker ju inte om pannkakor egentligen, men det var heltokejgott. Alla var lite degiga men vi orkade tillslut cykla till Hornstull och hyra film, köpa chips och saft. Vi hade hatt-tema så alla var tvugna att ha på sig en hatt dit. Min var rätt stor och ville flyga iväg hela tiden. Jag kanske hittar någon bild på mig i min hatt.
Vi hyrde en spansk skräckfilm som inte alls var läskig men skitfint filmad och det var det enda som var bra med den. Lite OC igen och så somnade vi.
Jonna hade gått upp och jobbat klockan fyra så jag hade sängen helt för mig själv tills elva då Hanna och Anna kom in och hoppade och kittlade mig och sa att det var frukost. Det är det absolut bästa sättet att vakna på för man blir så peppad.
Jag, Hanna, Anna, Matilda och hennes pojkvän Lukas åt långfrukost med gröt, mackor och kaffe. Det var fint. Sen kom Jonna hem. Minns inte exakt vad vi gjorde men vi var på Beyond Retro i Zinken, på Odenplan och köpte skor och jättegoda brownies och så var vi vid Slussen och handlade på alla vanliga Stockholmsaffärer. Kom hem med en eyeliner, inget mer tror jag. På kvällskvisten lagade vi lite mat, fixade med bilder och myste det sista med Jonnisen innan vi packade våra väskor och åkte mot Falun. Jag fick sitta fram och det var skönt. Vi lyssnade på musik, mest Debut med Oskar Linnros för att den är lite äcklig och sådär. Lekte lekar gjorde vi också, kommer inte ihåg vem som vann men det var säkert jag. Sen kom jag hem och såg på Paradise Hotel och somnade.
Resten av dessa 13 dagar får ni imorn. Nu ska jag sova lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0