I'll be taking it back

Hej!
Nu har jag min middags-rast så jag kan passa på att skriva. Har inte skrivit om vad jag gör på jätte länge, så nu är det dags!
Jag blev klar med alla kläder till den första Julshowen i onsdags och var jättenöjd. Sen började jag direkt med kläder till nästa show, och det är betydligt mer att sy och mer avancerat. Lite roligare men jag är så stressad att jag knappt hinner gå på toa. Tills imorn ska jag sy tre jackor och tre toppar, därför kan jag inte följa med på Harry Potter ikväll. Grina. Det är det värsta på länge. Jag har velat se den så himla länge men jag hinner verkligen inte, kanske på fredag först.
I lördags skulle jag på födelsedagsfest i Svärdsjö hos Elin. Fia, hennes pojkvän och hans kompis hämtade upp mig, Frida och Elina här hos mig och så hämtade vi upp Linn och åkte vi mot Svärdsjö. Det var en fet bilresa med catching up och musik. Sen kom vi till Elins megasnygga lägenhet och så satt vi där och pratade, spelade ölspel och drack lite. Jag drack typ två glas bål och en halv shot. Det är ungefär den första festen jag har gått på utan att ha målet att bli full. Sen gick alla på krogen, jag gick hem och sov. Frida kom hem till mig vid två och sov här.
På söndagen vad ja tvungen att gå upp innan åtta och så blev jag hämtad av Eva (som jag jobbar åt) och vi åkte till Tällberg där den andra julshowen håller hus. När vi kom dit så fick vi äta extremt god hotellfrukost och dricka kaffe och juice osv. Sen började jag prova kläder på alla och satt och sydde och sydde och sydde hur länge som helst. Halv sex åkte vi hem igen, jag var helt och hållet död men hade fått så himla mycket gjort.
Igår försökte ja gå upp tidigt och börja sy, men min kropp var så trött att den inte vaknade försen tio över elva. Sen så sydde jag konstant tills klockan var fem. Då kom Eva och hämtade lite kläder och jag fick pausa. Drack kaffe och fick sms av Hanna att vi fick gå på invigningen av en affär i Falun. Så när hon sluta hämta hon mig och så åkte vi till henne så hon fick byta om. Men vi vart så sena att vi inte hann gå på invigningen, istället bjöd hon på öl och snacks på Pitchers. Det kom lite mer folk som hade vart på invigningen och det vart en riktigt rolig kväll. Somnade i fosterställning hemma hos Hanna.
Idag kom jag hem halv tio, började fixa med mina saker men var tvungen att ta en powernap för jag var som en zombie. Ja, sen har jag alltså hållit på med mina kläder konstant. Lyssnat på Robyns nya medans, den är fet. Dricker cola nu och laddar inför att sy hela kvällen. Ska bli så satans skönt att lämna in alla kläder imorn och vara helt klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0