Im gonna ride my bike until i get home

Hej, jag har äntligen ställt om klockan. Det var så himla skönt att i ett dygn känna att man fick en timme extra hela tiden. Men nu är jag iallafall på vintertid som alla andra. Vaknade ganska sent idag, kan vara för att jag var vaken och rädd till typ 3 inatt. Var på Saw i 3D på bio igårkväll och fick antagligen men för livet.
Gick upp och började städa, när man har haft ff i tre dagar så ser huset ut som ett helvete kan jag tala om. Men det är rätt kul att städa, så länge det inte är på mitt rum. Och jag har börjat tycka om att laga mat nu också, hur kul som helst. Och gott. För då kan man laga exakt det man själv tycker är gott.
Hanna kom vid ett typ och hade med sig bullar. Vi drack jätte mycket kaffe och pratade om döden, nära-döden-upplevelser, att mista någon osv. Det kändes bra. Sen pratade vi om senaste urspårningsfyllan i lördags. Men det var kul, det är roligt att spåra ur med Hanna. Och på torsdag kommer världens bästa Jonna hit också! Då kommer vi antagligen spåra ur också. Allting är så fint just nu, det känns bra. Förutom att jag inte har något jobb och mina pengar börjar ta slut. Det är så mycket ångest, men det finns inga jobb. Inga pengar. Bara annat att göra, vet inte varför jag står kvar här och letar efter någonting. Är rädd antagligen. Det finns jobb i London, i Berlin, i Stockholm, i Göteborg, i Paris, i Oslo. Och miljoner äventyr som väntar på mig. Men det är någonting som gör att jag inte kan släppa taget riktigt än. Men snart.

+ Det här tyget köpte gulleJonna till mig på Ida Sjöstedts tygutförsäljning (plus ett rosa spetstyg) men jag kan inte bestämma vad jag ska sy av det, hjälp mig!?


Kommentarer
Postat av: Frida

tycker att du ska sy en snygg blus & att du borde äventyra lite i göteborg. så mycket som väntar på dig här, vet du

2010-11-05 @ 16:22:05
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0