It is what you do

Det är sommarlov, verkligen. Jag älskar den här sommaren än så länge. Allting jag gör känns lite som sockervadd och jag mår bra. Senaste dagarna har gått jätte snabbt. I lördags åkte jag, Petra och Frida ut till Ebbas sommarstuga och firade hennes 20års dag. Det var världens finaste sommarhus med en drömbuffé och roliga människor från hela världen. Vi drack toklänge och spelade ölspel och dansade och åt ost och myste. Jag sov ingenting, förutom någon timme på en madrass i ett bastuhus så dagen efter vad jag helt galet trött. Men vi städade och åt en lyxfrukost och sen åkte vi hem sorgligt nog.
Det blev en superchillarkväll hos Frida med fniss och skratt och prat. Och godis, chips och cola.
Måndagen spenderade jag hos Elina med henne, Sofia och Robin. Petra kom efter ett tag. Senare spelade vi kubb på kålgårn och drack läsk ur glasflaskor och vaniljmunkar. Helt sponant bestämde vi oss för att dra ut till Fias pojkväns sommarstuga mitt ute i skogen. Så vi hämtade rödvin, några koftor, cigaretter och sen åkte vi. Vi satt ute hela natten kändes det som. Tände en brasa sen och Petra och Fia badade, drack massor av vin och somnade till sist som sillar i en säng på loftet. Så himla bra kväll.
På tisdagen drog vi hem vid lunch och direkt när jag kom hem satte jag mig i bilen med pappa och så åkte vi till Eskilstuna. Där borta står tiden lite stilla, man fikar varanan timme, klappar katten, läser böcker och inte så mycket mer. Men morfar fyllde 80 så det blev kalas på onsdagen och hur mycket tårta som helst. Jag träffa mitt kusinbarn som var hur söt som helst, spela kubb, underhöll barn och käka smörgåstårta. Fast halv tolv på kvällen blev jag hungrig igen och tvingade mamma och moster att åka till mcdonalds.
Igår åkte jag, pappa, moster och morfar på roadtrip ut till någon hamn och åt räksallad. Sen tittade jag på skor, fikade igen och så åkte vi hem. På kvällen hängde jag på Hannas baksida med Jonna och Hanna, Sara var med en stund också. Vi lyssna på musik, åt massa gott och hängde.

Det är en bra vecka. Och idag är det midsommar, har hunnit äta glass med Frida, ätit lunch med familjen och snart ska jag hem till Ahlmarks med mamma och pappa för middag. Sen får vi se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0