Bitter sweet symphony

Hundra liter vin och solsken och ont i magen-skratt och fantastiska vänner som fattar alla ens skämt och andra som inte gör det. Ett tomt hus i fem dagar, grillad majs, picknick, folköl, sönderdansade ben och uteserveringar. Det är lite som det alltid är i den här staden på sommaren fast samtidigt helt annorlunda, jag undrar vad som har hänt. Det känns som att tiden inte går, alla lever som i ett mellanstadiesommarlov och ingen bryr sig om det är tisdag eller lördag. Allting flyter ihop och jag gör ingenting vettigt men samtidigt känns det som att jag aldrig har gjort något som är mer på riktigt. Mina anteckningsböcker och dagböcker har inte blivit uppdaterade sedan sista maj. Vill skriva ner alla små oviktiga detaljer men hinner inte, kan inte, vågar inte.
Nu har det gått två veckor sedan jag slutade skolan, försöker planera in lite saker så att jag får någon tidsuppfattning. I helgen är Ebbas 20årsfest i hennes sommarstuga ute i ingenstans som pågår i tre dagar, helgen efter ska jag fira midsommar och titta på Hoffmaestro, helgen efter det är det Peace and love och sen vet jag inte riktigt. Eriks lägenhet kommer stå tom i stort sett hela juli så jag åker nog dit och bor där ett tag. Hoppas kusin Lisa också kommer hit, eller så åker jag nog upp till Norrland en sväng. Vill till Göteborg. Vill överallt. Vill sova nu, kommer nog få ur mig mer imorn. Kanske. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0