Det är tio dagar i öknen

I onsdags tog vi en öl på Rådhusgården, värsta myset. Men jag och Petra var inte så taggade så vi gick hem till Frida. Där var det skitstökigt och odiskat sedan 1997 så vi bestämde oss för att städa. Vek ihop vartenda plagg och la in fint i garderoben, diskade allting och la in i skåpen, bäddade fint, plockade bort skräp osv. Hon började nästan gråta när hon kom hem. Vi är extremt bra vänner. Sen prata vi känslor några timmar innan vi somnade.

I torsdags gick jag på biblioteket och stannade där i nästan två timmar, lånade en jättetjock bok. Sen gick jag till myrorna och köpte en väska för trettio kronor, och en kalender för 5 kronor. Det var endå ett halvår kvar i den. Köpte en till Frida och en till Petra också. Sen cyklade jag hem, drack kaffe och pysslade. Städade mitt rum och möblerade om. På kvällen var jag med Sofia, Frida, Petra, Oskar och Sege. Vi badade och försökte kolla på film men ingen fungerade.

Ifredags åkte jag och badade på Roxnäs med Sofia och Oskar, fast vi handlade mat innan och jag hade en termos kaffe. Låg och solade lite och läste och sen åkte vi hem. Petra kom hem till mig en stund och drack kaffe, sen kom Olle och hans storasyster och hämtade upp oss för att åka till deras sommarstuga. Vi åkte en timme sen började vi med mat, medans det blev klart badade vi och sen åt jättegod grillad mat. Drack rödvin och skratta och lyssna på musik. Badade några gånger till och drack mer vin, Petra dansade själv och två gånger lyckades hon ha ut mitt vin. Jag, Petra och Olle somnade sen i en hög och vaknade när solen var uppe igen.

Idag har vi gått upp, ätit frukost och sen åkt hem. Väl hemma kickade bakfyllan i ordentligt, sov hela eftermiddagen till Emil i Lönneberga och Pippi Långstrump. Vaknade vid fem och lagade mat med mamma, det var gott. Sen kom Petra och vi gick till Frida, Antonia kom och då gick vi till Kopparhatten och köpte en öl för 29kr. Värt. Köpte två påsar chips och gick hem till Frida och såg (trots mina protester) Min bäste väns bröllop. Jag hade för mig att den var skitlame men sen grät jag konstant de sista 40 minuterna av filmen. Var helt förstörd. Alla hade dragit utom jag och Frida när filmen var slut, vi tog en deppcigarett och undrade om vi någonsin skulle bli kära på riktigt. Jag sa att jag trodde det. Men jag vet ju inte. Känns som att jag har varit så glad på senaste tiden, kanske har det bara varit på låtsas lite. Liksom att jag tror att jag är glad för att jag aldrig orkar känna efter om det är något annat. Just i natt känns allt vemodigt. Behöver omväxling eller äventyr eller någon som bara säger att allt kommer bli bra.

Kommentarer
Postat av: Frida

klart du kommer bli kär på riktigt någongång. det ska bara dyka upp rätt människa på rätt ställe vid rätt tillfälle först.

2010-07-11 @ 20:57:59
URL: http://ohmondieu.blogg.se/
Postat av: Frida

ps. när jag skulle skicka iväg ovanstående kommentar var ordtjosanspammainte-grejen "mr sweetly" jag menar. vad är oddsen? hehehe. så kul. & 100% sanning, helt galet

2010-07-11 @ 20:59:36
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0