A different way

Jävla tid och energi som inte finns. Har inte funnits på hela fem dagar och troligtvis hundra till. Nu är jag här, en stund då jag orkar sitta upp och faktiskt skriva någonting, berätta någonting, dela med mig av information om mitt liv. Sådant som mina vänner och andra ibland verkar uppskatta. Idag kunde jag ha varit på klassfest med min klass från Sandviken men det finns inga tåg som går sent och ingen orkar köra ut i ingenstans och hämta mig. Hade nog varit rätt fint annars. Istället satt jag i Fridas soffa med henne, Emelie och Tyson. Vi såg ciao bella och hannah med h. Fattar inte att jag har sett den sista försen nu. Har alltid tagit fram den på hemmakväll och ba åååhhh frida kan vi inte hyra den här? Och hon säger alltid nej utan att ens läsa på den. Idag lyckades jag, men hallåååå joel kinnaman är ju med? En av de stora fördelarna med filmen men även the knife soundtracket och det roligaste ever, fucking åmål-johan!!!! Trodde han hade gjort en film och sen slut, men icke! Dog lite. Men den var bra annars också. Alla crushar på Joel och trodde inte jag skulle falla men satan vem satt idag och rev ut en bild på honom från metro? Nästan helt omedvetet, fick bara lov. Nu ligger han i min almenacka tillsammans med sjuttiotusen andra lappar och papper. Ganska så fint.
Idag i skolan har vi gjort moodboards. = Man sitter och klipper ut alla fina saker man hittar ur tidningar och klistrar på ett papper för inspiration. Min blev rätt flummig, innehöll en cirkus elefant, några barn i randiga polotröjor och massa ljusa pasteller. Efter lunch screentryckte vi olika färger och sen gick jag mot tåget, köpte en kaffe och satt och mös på tåget med en nylånad bok, kärlekens brutala språk. Ja sen kom jag till Falun och mötte Antonia och Fia som satt på kopparhatten. Vi snacka filmer, nekrofiler och annat viktigt.
Nu sitter jag i min säng, den är 90cm bred och innehåller fyra kuddar, varav tre har örngott i bäckebölja, ett grönt täcke och ett mörkblått lakan. Ska äta kladdkakeballerina och doppa dem i mjölk och så ska jag fortsätta läsa i boken. Nu vet ni det. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: räviz

a) tusen år sedan jag såg hannah med h. fin film om jag minns rätt. lite läskig. joel är fin, men det tillhär punkt



b) ja, joel är fin. han spelade raskolnikov i den uppsättningen av brott & straff jag såg. två gånger. jättefin. han är duktig.



c) ååååå. du vet, det kommer bli skitbra. du behöver inte vara 100% nöjd med allting än. kör på & kom på tusen ideer & sedan kommer de ändras eftersom & sedan kommer du ha världens finaste kollektion. eller. så funkar det för mig. när jag gör saker. som visserligen inte är kläder. men. ja. ändå.



d) är boken bra? jag älskar boktips? är det någonting du skulle vilja tipsa mig om?



e) bäckebölja är typ det finaste namnet någonsin. dels för att det beskriver tyget så bra, & dels för att det låter så himla löjligt.



f) har du köpt biljetter än?

2010-01-23 @ 11:27:07
URL: http://ohmondieu.blogg.se/
Postat av: frida

jag läser visst

2010-01-28 @ 02:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0