I breathe clouds beneath my window

Hej! Har äntligen tid att sitta här och har äntligen tid att brygga kaffe, läsa tidningar, äta mat och göra sånt där man gör när man är hemma. Är extra glad för att the kooks ska släppa ny skiva och för att vi får börja trycka screentryck i skolan nu. Men jag ska berätta om helgen först tänkte jag, innan jag börjar babbla om någonting annat.
I fredags gick jag till Frida och hängde med Antonia, Emelie och Linda. Vi drack vin/öl/sånt och lyssnade på musik, Affe och Ante kom och sen vid typ elva gick vi på Pitchers. Det var knökat och inga sittplatser, men vi kom in trots att det var 22 så vi var happi. Vi fick tillslut ett bord så vi satt typ 10 vid ett 4bord. Det var trevligt, sen vid typ ett var vi less så vi drog, Emelie hade redan gått, Frida handlade kebab, Antonia åkte hem. Efter ett tag gick vi hem till Frida. Jag drack vin igen och lekte med sköldpaddorna, vissa lekte med en rakhyvel på en däckad, någon läste världens roligaste bok och någon annan spelade gitarr. Kvart över tre gick jag hem i mina sommarskor.
Lördagen började på riktigt klockan tolv och det bestämdes att vi skulle åka till Vansbro ganska spontant, så en liten stund senare tog jag min kaffekopp, en tidning, min jacka och gick ut för att bli upphämtad av Frida. Vi handlade chips, naturgodis och cola och sen åkte vi. Fel. Ja vi åkte helt fel, hamnade i Leksand och fick åka på någon knäpp väg ute i skogen i någon timme tills vi kom fram till världens mysigaste Vansbro. Där hittade vi Anna och vi gick på konditori, satt där tills det blev helt svart ute. Då gick vi hem till Anna och tittade på hennes hus och fina rum. Sen poppade Anna popcorn och gjorde saft och så såg vi motorsågsmassakern. Vid åtta skulle hon på kalas och vi hittade the road again. Vi körde helt rätt den gången, i Falun hämtade vi upp Linda och åkte till Frida. Gjorde kaffe, spelade yatzy och sen kom Affe. Då spelade vi vändtia och sjuan och sen efter ett tag kom Ante. Jag var världens bästa tjej och diskade åt Frida tre på natten och sen gick jag hem.
På söndagen vaknade jag och det var sol, fågelkvitter och nygjort kaffe. La mig i sängen i de bästa myskläderna jag har och kollade jag på fina modevisningar från modeveckan och fotade lite. Senare följde jag med Frida att handla och såg på hennes älskade i am sam, Linda och Affe kom också och vi såg reprisen av melodifestivalen och hånade lite. Spelade kort och sen var det tammetusan dags att åka hem och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0