It can't be that bad

Den här helgen har varit knasigt bra så jag har inte hunnit skriva, dessutom stack jag mig på nålar hela fredagen så mina fingrar ville inte riktigt skriva på ett tangentbord. Har börjat bli så strukturerad när jag skriver, sammanfattar dagvis osv. Men jag antar att det är enklare för er och för mig. Så ja, det blir en helgsammanfattning även denna helg. Fan vad dålig jag är.
Fredag: Eftersom att jag har fått någon ny slags motivation så var jag glad och pigg när vi kom till skolan, gjorde mönster till en jacka, sydde tygpåsar och handsydde lite vilket alltså resulterade i ömma fungrar. Åkte hem halv tre och det var jätte soligt och fint, mötte Linda på stan och vi satte oss på Waynes med Amanda och hennes syrra. Antonia kom och så gick vi och köpte present till Frida. Gick tillbaka till Waynes och hängde där ett tag till, träffade Ernesto och han ville att vi skulle komma upp och hälsa på han på skolan. As bra. Sen gick jag till biblioteket och leta böcker och skrev ut bilder. Pysslade hemma och åt mat med mamma och pappa. Sen sprang jag till cityjouren och handlade godis och saker till Fridas hemliga frukost.
Jag gick upp till Frida och Linda kom, vi spelade rappa kalja, pictonaty och geni. Sen såg vi jallajalla och åt godis. Somnade på Fridas soffa halv tre.
Lördag: Åh världens bästa dag ever. Smög upp kvart i nio och gjorde frukost till Frida. Saker hon aldrig har hemma som oboy, juice, chokladbollar. Tryckte ner ett ljus i chokladbollen och gick in och väckte henne med en fin sång. Hon vart superglad och precis efter ringde Petra så vi hade tremannasamtal. Efter det kom Petras mamma och plingade på och gav Frida en present, hon är så himla söt och vi stod och pratade om hur mycket vi saknade Petra. Vid tio började vi städa lite och göra i ordning, vid elva hon Fridas mamma, Janne, Elsa och Linnea. Jag diskade Fridas berg av disk och dem andra gjorde smörgåstårtor. Fridas mormor och morfar kom och sen fikade vi och Frida öppnade presenter. Det var supermysigt.
Gick till stan och träffade Linda på stan där hon och hennes UF-företag lottade ut en middag, jag hann dick inte vara med och tävla för jag var på hm och köpte värsta mysiga tröjan och solglasögon. Mötte Jonna, Elin och Hanna och sen Robin och sen Linda igen. Var så jävla glad hela dagen, dansade för mig själv i provhytten, nynnade på töntiga låtar och blev töntigt glad när jag insåg att jag hade 1000kr mer på konton än jag trodde.
Väl hemma satte jag på mig en free bra(!!!!) och rakade benen och sen var jag typ ready to go, eller okej jag blev rätt sen. Gick till Frida och höll på att halka nästan hela tiden, handlade lite citroner, avocado och annat gott sen gick jag upp till henne och fixade en asgod guacemole. När alla hade kommit åt vi tacos och drack cider/vin/öl. Jonna, Anna, Elin och Hanna kom och gav Frida ett asbra ölspel som vi spelade. Sen kom mer folk och jag drack mer tequila. Hade verkligen kul hela tiden, pratade, dansade, klunkade, skrattade, kramade och sånt där. När klockan var tolv var ju lördagen över och då vart det kanske inte lika kul, spydde upp hela mitt maginnehåll och fuckade mitt smink. Elin, Emelie, Linda och Robin turades om att ta hand om mig på toaletten, gav mig vatten och försökte peppa mig. Gick inte så bra, jag blev omstoppad i Fridas säng och mina fina vänner klappade mig på huvudet, sa att jag var top fem roligaste människan ever, kramade mig och jag sa bara att alla skulle gå ut och ha askul och berätta allting sen.
Mitt i natten vaknade jag till av att Linda förstökte smidigt rycka en av kuddarna under mitt huvud. Det gick inte så bra men jag orkade inte reagera så jag somnade om.
Söndag: Vaknade helt förvirrad. Låg kvar i Fridas säng och såg att hon, Linda och Affe hade trängt in sig i Fridas bäddsoffa. Frida och Linda berättade lite om deras kväll på etage så jag fick skratta lite, sen kom Frida till min säng och så somnade vi om. Fridas mobilbatteri var borta och min mobil hade fått fnatt. Affe åkte, mamma kom med en present till Frida, Tobbe och Johan kom och hämtade sprit och letade snus, sen satte vi på min bäste väns bröllop och la oss i en hög på Fridas bäddsoffa. Sen låg jag där till sex på kvällen, sov och var lite vaken och åt ingenting på hela dagen för jag mådde på satans illa. Tillslut gick jag hem, köpte såklart en och en halv liter cola först, och fick mat. Mamma är världens absolut gulligaste, hade gjort kaffe och köpt vaniljhjärtan och jag mig en biobiljett i alla hjärtans dag present. Nu har jag snart druckit upp colan, sett project runway och ska fortsätta ha en bra helg. Låter så himla löjlig men jag har haft så fruktansvärt kul hela helgen så jag skiter i att jag mådde piss hela natten och morgonen. Nu är det blåsningen och sen blir det nog Wallander.
Imorgon ska jag leta efter tyg till min jacka och trycka massa fina tryck på bild/designen. Asbra. Puss hörni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0