All the way home

Jag har sedan jag kom hem (22.45) skrivit tre inlägg som alla har varit för löjliga för att publicera. Vet inte vad det är med mig, skriver bara konstigt och sentimenalt om helt oviktiga saker. Det bara kommer ut.
Men jag ska berätta för er om resten av min lilla Stockholmsresa då.
Efter bomben så åkte jag hem till Jonna och åt middag med henne, Jennie och Karro. Det var jättetrevligt och så drack jag öl och vin och sånt där. Frida kom dit senare och fick panikdricka lite innan vi (-Karro) åkte till Debaser för att se Daniel Adams-Ray. Vi var där typ halv tio och det var enorm kö så vi insåg att vi inte skulle komma in gratis men tänkte att det kunde väl vara värt 120 spänn. Två timmar senare står vi fortfarande i kö, så kalla att vi ville dö och gråta och när det är sex personer framför så säger dem att han har börjat spela, att det är proppfullt och att man bara kommer in om någon går ut = inte troligt. Så vi får gå därifrån. Jennie åker hem, jag har extremt ont i huvudet men vi andra åker till Ace iallafall och dansar till Håkan Hellström osv. Så gott jag kunde trots mitt huvud och en tillkommande magvärk. Efter en öl börjar jag må illa, efter Frida har druckit typ fem öl börjar hon bli full istället, Jonna dansar på utav bara helvete, folk kommer fram och undrar varför jag sitter där själv och inte dansar, vi pratar med dj-snubben och hans vänner som vill ha med oss till berns, jag pallar deifinitivt inte och vid klockan tre så går vi ut, fyra är vi hemma och då går jag in och kaskadspyr en stund tills jag somnar med ännu mer huvudvärk. Inte den bästa dagen i mitt liv, fast jag hade två av mina allra finaste vänner i närheten så det gjorde inte så mycket.
Dag 2 vaknar vi relativt tidigt, har lite ont i huvudet och mår lite illa men peppar till mig ändå. Frida åker hem och jag, Jonna, Elin och Jennie åker till ett hotell där Matilda ska vara lucia och sjunga. Det ska vara brunch men vi tippar på att det typ är en lussebulle. Vi kommer dit och det är fett som tusan och brunchen var det vackraste jag sett på längre. Äggröra, bacon, croissanter, hjortronpannacotta, surdegsbröd, färskpressade juicer, smoothie, minimuffins, chevre, brie, sallad, makaronilåda, lax m.m.m.m. Vi dog. Satt där i nästan fyra timmar och såg Matilda sjunga två gånger, det var jättefint.
Sen åkte jag och Jonna hem till dem igen och gjorde oss i ordning, åkte till någon konsert-grej som Matilda och hennes vänner hade ordnat och tittade på lite olika framträdanden och till sist åkte vi till Debaser för att titta på the Drums. Vi var aströtta och jätte opepp men det vart skitroligt! Dem var mycket bättre än jag trott och då blev vi på bättre humör.
Dag 3. Vaknar halv tio och åker ner på stan själv för alla jobbar, möter upp Erik och äter lunch och går i affärer, sen köper jag tyg och går i alla second hand affärer på Odenplan och Söder, Jonna kommer och vi åker till Mariatorget och går på mer second hand. Dagens fångst: En antingen skitful eller helt genialisk gul shortsdress från Beyond Retro, två julklappar, fint ljusblått tyg, fyra dragkedjor, knappar och två tidningar. Så tog vi tunnelbanan hem, packade min väska, åt mumsig soppa och sen vare hejdå. På tåget var det skitjobbigt, i sätena bredvid mig satt en man som pratade med dig själv och mumlade konstant, satt och stirrade på mig och snorade jätte högt och hade ett obehagligt kroppsspråk. Längre fram satt en pappa med en dotter och först satt och skrek konstant i en halvtimme: "JAG MÅSTE BAJSA! JAG ÄR BAJSNÖDIG SÅ JAG MÅSTE BAJSA! JAG MÅSTE BAAAAAAAJSAAAAAAAA!" efter ett tag skrek hon istället: "NU ÄR JAG HÄR! HÄR ÄR JAG ÄNTLIGEN! OCH DET ÄR BARA JAG I HELA VÄRLDEN SOM HAR EN PRUTTTABLETT! HÄR ÄR JAG, JAG ÄR HÄR OCH HÄR ÄR JAG! NU ÄR JAG ÄNTLIGEN HÄR!!!!!". Jag la mig i fosterställning på ett dubbelsäte och somnade tillslut.
Nu är jag hemma och har druckit te och landat lite. Det är väl bäst om jag sover nu skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: Frojd

hahaha wtf var fel på det där barnet?? haha. tyckte helgen var intressant iallafall om inte annat :)

2010-12-14 @ 18:34:56
URL: http://herethereandeverywhere.blogg.se/
Postat av: Frida

alltså. HAHAHAHAHAHAHAHA. dör på barnet.

& på BRUNCHEN. LÅTER SÅ GOTT DÖR DÖR DÖR.

2010-12-14 @ 18:47:23
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0