Hear me

Ja här skulle ju jag bli bättre på att uppdatera, hände inte. Men jag är i Stockholm och har inte suttit vid datorn alls. Jag kom hit i lördags efter att jag sagt hejdå till Tyson vars husse och matte kom hem och sagt hejdå till Petra som åkte till London. Och jag mötte upp Frida på stan här i Stockholm och vi tittade i ungefär tre affärer, jag köpte en jeansklänning. Otippat. Sen kom vi på att systembolaget hade stängt och vi sparka lite på oss själva. Vi satte oss på Hurry Curry och tog en kopp te och morotskaka, typ världens godaste. Sen kom Fridas syster Elsa dit med en kompis också, och vi skulle gå mot Åhlens. När vi precis ska svänga ner på Drottninggatan från en tvärgata hör vi världens smäll, kanske 30-40 meter bort, marken skakar och vi stannar. Alla tittar på varandra och undrar vad det är, så kommer människor springande, gråtandes och skrikandes och vi börjar gå bakåt. Vi förstår inte vad som har hänt och frågar men ingen vet. Jag har nog aldrig haft på ont i magen. En vakt säger att en bil har exploderat och att det har varit ytterligare en explosion på gatan. Men just självmordbombare är ingenting som nämns, ingen kunde ju ha trott det. Vi fortsätter hos Åhlens eftersom att vi ska åka hem, men ändrar oss när polisen säger att vi ska vända för vårt eget bästa. En människa ligger på marken. Några timmar senare får man veta att han dött. Och att han hade sex bomber i sin väska men bara en detonerades. Hemskt.
Nu ska jag äta middag med min bror och så får jag skriva om resten av helgen senare. Puss!

Kommentarer
Postat av: Frida

2010-12-13 @ 12:19:47
URL: http://oh
Postat av: Frida

alltså. galet. & så himla läskigt att jag dör. att du var där & allting. puss. älskar dig.

2010-12-13 @ 12:20:28
URL: http://ohmondieu.blogg.se/
Postat av: Anonym

<3

2010-12-13 @ 21:21:04
URL: http://sarafri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0