And that can be my last wish

Hej och glad påsk i efterskott! Har varit i Eskilstuna sen Stockholm och så kom jag hem idag. Har haft det så himla bra!
Ja i fredags vaknade jag tidigt, packade jätte snabbt och satte mig sen i bilen med en termos kaffe, jätte trött. Men kunde inte riktigt sova så jag läste, sov och pratade om framtiden med mamma och pappa. Sen kom vi till morfar och fikade såklart, jag letade i gamla lådor och hittade mormors fina smycken som fick bli mina. Ibland är det ganska fantastiskt att vara enda tjejkusinen i mammas släkt.
Vi åkte till moster och åt mat, jag somnade en stund i soffan innan Erik och min kusin Krille kom med Stockholmståget, och sen kom min andra kusin Tommy och hans höggravida flickvän. Vi fikade tårta och pratade. Lite senare spelade jag, Erik, Krille och mamma ett asroligt spel som vi fick lov och spela igen och igen för det var så himla kul. Åkte till morfar och sov.
Vaknade av morfars katt som ville ta över min säng, det fick han. Jag åt frukost och sen åkte vi till stan, folk gick i shorts och det var sol överallt. Jag handlade fyra böcker på myrorna och åt en korv. Vi åkte till morfar igen sen, Krille och moster kom och så vart det påskmiddag innan jag satte mig på bussen mot Stockholm.
Väl i huvudstaden tog jag mig till Midsommarkransen där Jonna och Elin mötte mig, dem bodde i en superfin lägenhet! Vi åt chips och grönsaker och dipp och godis och te och sånt. Tittade på bilder, lyssnade på musik och kollade på Linas kvällbok.
Dag 2 skulle jag och Jonna åka till Djurgårn men kom bara halvvägs innan vi såg en affisch om en loppis i Solna, så vi hamnade där istället. Och tur var väl det, hittade jätte mycket fint.
Vi åkte hem och åt lax med couscous, fikade lite med Elin och hennes föräldrar och sen tog vi det mest lugnt. Spelade spel, gick på promenad och sen försökte jag och Jonna se Chocolat med somnade efter några minuter.
När vi vaknade snöade det, vi ville dö, Jonna hade ont i halsen, hela vår plan om att åka till Durgårn den dagen istället sket sig. Vi åt frukost och åkte till söder istället, gick på stadsmissionen och fyndade. Såg ena halvan av johnossi och name the pet. Åt billig falafel och tittade i affärer. Åkte till gallerian, kulturhuset och testade parfym på åhlens. Sen var vi rätt less så vi köpte jordgubbar och åkte hem till lägenheten.
Tiden gick så sjukt snabbt så vi hann inte så mycket mer, fikade lite, läste gratistidningar, jag sydde in en kjol åt jonna och sen kom Matilda så vi hjälpte henne in med saker i lägenheten och sen såg vi någon skräckfilm och åt massa gott. Vid två somnade jag och Jonna skavfötters i hennes säng.
Idag har vi också hunnit med en del. Jag, Jonna och Matilda åkte till centralen först vid typ 12 och köpte biljett till mig sen åkte vi till Odenplan och letade upp någon billig affär som sålde smink, pennor, plastfickor och massa sånt. Sen visade jag dem Humana och vi hittade en till Stockholms stadsmission. Det blev två böcker till. Jag och Jonna åkte till Hötorget så jag kunde köpa tyg, åkte till centralen och handlade mat åt mig, sen åkte jag hem. Slut!
Det har iallafall varit sjukt kul och nu är jag ännu mer pepp på att flytta dit. Ska ta mig i kragen och söka miljoner jobb så får det lösa sig.
Imorgon ska vi fira Sandra som fyller år på torsdag, på torsdag ska jag träffa Olle och sy massor, på fredag ska jag plugga och sy och på lördag ska jag skriva högskoleprovet. Om jag orkar ska jag sy på söndag. Det kommer bli fint säkert, nu ska jag iallafall dricka oboy och se på taking the stage. Puss!

Kommentarer
Postat av: cornelia

låten heter let go och är av ett band som heter jj!

2010-04-08 @ 21:37:37
URL: http://fleetway.blogg.se/
Postat av: jonna

ja sök jobb och flytta hit älskling!!!!!!!

2010-04-12 @ 14:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0