Reach the citysteps tonight, following the powerlines

Hejhejhejehjehejejejj
Idag bestämde jag att det är vår. På riktigt nu alltså, om det kommer någon mer snö tänker jag blunda och låtsas som om det inte finns. För nu är det dags för glass, utesittarkvällar och öl. Idag har jag firat våren genom att gå en promenad med Frida, vi gick till Tisken och matade alla fåglarna, drack kaffe och chokladbollar. Sen gick vi genom stan och jag råkade komma hem med en tröja, tre påsar paljetter, tre påsar pärlor och lite sånt där annat fint.
Kom hem, satt i solen lite med mamma men sen dog jag av hunger så vi gjorde pizza. Världens skönaste dag har det varit. Men kan börja lite med gårdagen.
Gjorde som sagt högskoleprovet och kom hem så sjuk sliten men orkade endå gå till frida vid åtta och dricka vin, hänga med henne och Antonia och prata om tjejiga saker. Senare gick vi till Emma Olsson och drack det lilla vinet jag hade kvar + tre lakritsshottar. Var lagom full och sen gick vi mot etage, tog ut pengar men i kön kände ja att va fan, nu går vi hem. Så jag och Frida gick hem till henne och lagade mat (= värmde en panpizza till mig och kokade nudlar åt henne), pratade och spelade in filmer. Det var ganska underbart, sen somnade vi skavfötters i hennes säng typ vid tre. På natten vart det snorkallt för att Frida hade dumt nog öppnat balkong dörren så vi dog av köld, vaknade flera gånger av att Frida la på mig täcket för det hade ramlat av och jag hade huttrat likt en epilepliker.
Vaknade idag av att Frida gick upp och började rensa/flå den där jävla fågeln. Somnade om och vaknade igen när Petra ringde. Sen åt vi frukost och gick ner i tvättstugan för att tvätta åt Frida. Drack lite te och lite kaffe och Frida stoppade ner kycklingen i en gryta med kilovis kryddor och sen skulle den tydligen koka i 6 timmar. Då gick vi och matade fåglarna.
Så bra! Men nu är jag nog lite sjuk, hinner inte vara det. Te, honung, ingefära och sängen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0