I need love to easy my pain

Okej, en jätte bra dag egentligen men jag är så trött att jag känner mig helt oentusiastisk. Hela dagen har gått rätt snabbt, har sytt på min kjol i skolan och haft material lära. När jag kom hem men tåget cyklade jag snabbt hem genom stan och det var kallt kallt kallt. Började baka direkt när jag kom hem och har bakat enda tills nu. Brownies med vit choklad och valnötter och en new york cheesecake med hallon i. Allting blev så lyckat och precis innan jag skulle börja baka cheesecaken kom Petra och hjälpte till vilket gjorde den ännu bättre, sen städade hon och diskade bort allting, precis som Petra alltid gör, så nu är köket as fint och båda mina bakverk är hur fina som helst. Och jag fyller år imorgon och det känns ganska fantastiskt, mamma köpte elle uk till mig idag och jag dör, för hon är så jävla bra. När pappa är bortrest så märker jag det extra mycket. När jag ligger på min säng och stirrar in i väggen frågar hon om jag är trött, jag säger nej och hon frågar inte mer. Hon lägger bara en filt på mig och går ut ur mitt rum för att komma tillbaka några minuter senare med en kopp av mitt favorit-te, i min bästa mugg, med mjölk och honung i. Precis som jag vill ha det. Hon stickar varma halsdukar åt mig, vill veta allting vi gör i skolan, pratar om vuxna saker med mig istället för att låtsas som att jag är hennes lillalilla dotter och när hon ibland gör i ordning min lunchlåda så lägger hon inte bara i maten i en låda och stoppar den i en påse som jag gör. Hon stoppar även i en liten låda med fetaost-sallad, en mandarin och en liten babybell-ost. Fina lilla mamma.

Jag har ont i ryggen nu, min kassa hållning tar kål på mig. Inte blir det bättre av att jag sitter vid en symaskin 5 timmar om dagen på en taskig stol med ett för lågt bord. Får börja med några ryggövningar eller nåt. Iallafall så syr jag ju någonting fint, en plommonlila kjol som kommer vara hur bra som helst att ha i höst. Sen ska vi sy en klassisk skjorta, jag ska nog sy en åt Erik. Nu ska jag duscha och sen sova och sen vakna av att jag är 19! Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0