Snöblandat regn

Godmorgon då, har varit vaken i två och en halv timme nu, är pigg. Hade inte hunnit fixa nytt tågkort och försov mig lite så jag är alltså inte i skolan. Ska heller inte dit på hela dagen för jag har ingen lust att betala typ 160 spänn för att åka till Sandviken tur och retur. Nej. Det här får bli en bli-frisk-bli-pepp-bli-motiverad-dag. Är inget av de sakerna just nu. Och att Petra åker till Australien på obestämd tid gör inte det hela bättre. Kommer sakna ihjäl mig. Gick promenad runt kålgårn med henne igår och insåg då att vi inte kommer kunna göra det om en månad. Hela vintern kommer hon vara borta. Det känns väldigt på låtsas, har träffat henne nästan varje dag i mer än tre år. Sen gick vi hem till henne och hon hade bakat skit goda frallor. Och hon skulle inte ens äta dem själv! Eftersom att hon går på cambridge så äter hon ju inte och jag kan inte förstå att hon pallar baka något som hon inte ens får smaka på. Så jävla fint. Sen fick jag lite dåligt samvete när jag satt och klämde i mig chips och cola och hon fick sitta och smutta på sin pulverkakaodryck som verkligen inte är okej. Kan nog inte skriva mer om henne idag för jag kommer bli så ledsen.
Kan planera min dag istället då. Jag ska gå och hyra en gammal svensk film, antingen sanning eller konsekvens, festival eller den bästa sommaren. Har inte bestämt mig än. Jag ska hinna klippa och klistra och sortera bland mina inspirationsmappar/block/högar. Ska sätta in foton i ramar och sätta upp på min vägg. Beställde kort innan jag började skolan och har fortfarande liksom inte haft tid att göra det. Ska äta lunch, hemmagjord gulaschsoppa. Jag ska sy en tygpåse för hand, eftersom att mamma har haft sönder symaskinen. Jag ska komma på vilken slags väst jag vill sy. Jag ska se mammas pojkar. Och jag ska duscha. Ja det var väl det.
Nu ska jag dock dricka kaffe, äta leverpastejmackor och läsa tidningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0