Selfpity is all you need

Har nu skrivit det där jävla PM:et och vill bara gråta för jag mår så kasst. Kan ingen bara trösta mig snälla, jag är liten, sjuk och hjälplös. Men ikväll, bara för att det är den 18mars(har ingen betydelse egentligen) så ska jag skriva upp de saker jag längtar mest till just nu.
Våren
Att kunna gå till stan från skolan, köpa en glass, sätta på sig solglasögonen och sitta hela eftermiddagen på kyrkogården utan ett enda skolarbete att oroa sig över. Att kunna gå hemifrån på morgonen i bara en tunn kofta. Att slippa ha elektriskt hår och slippa halka varje dag på väg hem från bussen. Att kunna vara ute en hel natt utan att frysa ihjäl. Att kunna sitta på skolans baksida med alla klassisar, på gräset och strunta i att svenskan började för 10 minuter sedan. Egentligen bara slippa alla vantar, halsdukar, långkalsonger, mössor, förkylningar och raggsockor. Och inte behöva stressa jämt och ständigt.
Studenten
Fan, kan nog inte förklara glädjen egentligen. Aldrig mer behöva göra något man inte vill, åh frihet.
Peace and love
Är så fruktansvärt pepp på festival nu så det är inte sant och bara för att peace and love är det enda som är säkert detta år så längtar jag väl mest till det.
Danmark
När jag och mina kusiner från Boliden var små brukade vi och våra föräldrar åka till Danmark på somrarna och hyra ett hus där vi var i någon vecka på semester. Vi gick på legoland, badade på badhus och spelade svarte petter. Sen vart vi alla lite äldre och hade annat för oss på sommrarna, men nu äntligen så ska vi dit igen! En vecka i juli åker vi nästan samma gäng (- Erik + Hugo) och gör i stort sett samma saker som vi gjorde när vi var små. Eller okej, det kan bli lite annat också när vi endå har möjligheterna.
Det som händer sen
Ja, vad det än blir så kommer det bli lyckat. För det vet jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0