If we can reach it

Ibland tänker jag att okej, det är inte bättre än så här. Det är väl helt enkelt inte det. Men sen satt jag och läste massa bloggar som är skrivna av tjejer som bor i storstäder och har spenderat hela sina tonår på indieklubbar och rökiga hemmafester och alltid haft råd med fina klänningar (eller iallafall haft mammor som har haft råd) och som kanske har bott utomlands något år med en polare och bara dansat sönder nätterna. Tänker på alla festivaler dem har åkt på och hur många band dem har sett. Alla nätter i extas och alla mornar med sprängande huvud.
Sen tittar jag ut genom fönstret, ser snön som imorgon antingen kommer ha smält eller ha frusit till is. Jag tänker jag att det är inte slut än, det är fan inte det. Och egentligen så handlar allt om hur man ser på det. Även om jag aldrig hade någon vidare snygg klädstil eller fick dricka fin-cider på de hemmafester jag var på så hade man ju endå kul. Första halsblosset på lunchrasten i skogen vid Fridas pappa. Första riktiga fyllan på häxa i bojsen beach. Första gången det pirrade i magen i kvarnparken. Första (& sista)gången man fick utegångsförbud för att man blev tagen av polisen. Första gången man åkte mot en fastival och hade så stora förväntningar att man mådde illa. Allt behöver ju faktiskt inte vara perfekt. Och det är ju inte slut. Den här sommaren min vänner, den här sommaren och resten av livet.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nej, vi har haft jävligt mycket kul! Och mer ska det bli <33

2009-01-20 @ 19:35:59
Postat av: Tonia

Haha, fråga mig itne vad pappa kommer ifrån, det va iaf jag som kommenterade :P

2009-01-20 @ 19:36:39
Postat av: maximilian

håller med helt, nu var man mer pepp på framtiden:)

2009-01-21 @ 00:56:31
Postat av: frida

du är bäst!

2009-01-21 @ 02:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0