And i tell them all about you

Det är som att natten är till för att döda. Vid tolv kan ett litet obehag befinna sig i kroppen men det går inte ens att likna känslan 02.14. I en film en gång sa någon att inget bra händer efter klockan två på natten. Och det är inte så, om man är med människor och fortfarande umgås. Sitter man hemma ensam efter två ensam så är inget bra, ingenting ser bra ut. Inte spegelbilden, bra musik och inte ens fina sms. Har aldrig konstaterat det försen ikväll. Alla ljud blir bara klister i öronen och allt man ser bildar mönster i konstiga färger. Allt blir liksom torrt och extremt stilla. "Alla sover, bara jag är vaken. Alla är döda, bara jag lever." För så är det ju, rummet blir mindre och mindre vart efter minutvisaren rör sig. Inget sunshine på mig hörni. Jag vill stänga av nu.

Kommentarer
Postat av: frida

sms efter klockan två är något av det finaste jag vet. eller kanske inte alltid finaste. men en av mina favoritsaker.



ibland ligger jag & håller mig medvetet vaken för att ligga där i mörkret & vänta på att mina lakan ska färgas blå av ljuset från min mobil som meddelar att jag fått sms.



eller så ligger jag & väntar på att tiden ska gå & att jag ska kunna skicka sms för att ligga vaken & se ifall någon svarar, alltså ifall någon annan också ligger vaken.



sedan somnar jag vid fyra-fem nångång & vaknar & går till skolan vid åtta. & trots att det kanske är dessa nätter jag sover minst är det alltid de dagarna efter som jag är mest utvilad. eller på bäst humör.



det är fint. jag gillar sms. om nätterna. & dagarna. & jämt.



& sedan kan man lyssna på håkan & tänka att dina ord i natten är det enda som når in. & då blir det ännu lite finare.

2009-01-03 @ 23:18:52
Postat av: frida

JAG SKREV ETT JÄTTELÅNGT JÄTTEFINT UTLÄGG OM MINA ÅSIKTER OM NATTLIGA SMS. men det tycks ha försvunnit. synd.

2009-01-03 @ 23:19:38
Postat av: frida

åh. det funkade. trots "nekad ankomst" & "sidan kan inte visas" & åh.

2009-01-03 @ 23:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0