Five nights can make it turn

Klockan är rätt mycket och jag är fortfarande pigg. Börjar bli van. Har varit hemma i stort sett hela dagen, åkte hem till Frida en liten sväng på en kaffe innan hon drog till Leksand igen och sen kom jag hem och åt så sjukt god mat. Ädelost och skinkpaj, minimajs, tomatsallad med fetaost, mammas hembakade bröd med örtdressing och lite annat plock som jag hitta i kylskåpet. Låg och läste en stund i solen men det var för varmt som vanligt. Kollade på tv samtidigt som jag tittade i gamla fotoalbum, hemskt trevligt. Framåt tio tog jag cykeln hem till Petra för lite film, umgänge och soppa. Känner mig lite sjuk och att Petra inbillar sig att hon har fått svin influensan gör ju det hela inte lättare. Jajaja efter att ha svettats lite med Petra och Rickard tog jag cykeln hem igen och nu sitter jag här. Hungrig igen. Min bror kom hem för en stund sen, rätt full och däckade på två sekunder i sin säng fullt påklädd. Mamma och pappa är ju i sommarstugan = mitt enda umgänge har somnat i från mig. Jag har dock en fin msn-session med Fia så helt ensam är jag ju inte.
Hm, igår var jag ute på Rådhusgården och det var trevligt som tusan! Innan var vi hos Tanya fina lägenhet och det var också very nice. Är dock rätt trött på Faluns uteliv. På måndag ska jag endå ge det en till chans, det blir måndagsklubben med Jonna, Sara, Anna och kanske Elin och jag längtar hur mycket som helst. Det kommer bli awesome om det dessutom är fint väder. Det kommer i stort sett vara det sista roliga jag hinner göra innan skolan börjar på torsdag nästa vecka. Är så himla nervös och förväntansfull och nyfiken. Och mest glad för att få komma bort lite från den här staden, få lite perspektiv och kanske äntligen kan få gå vidare. Och få tänka på någonting annat, någonting nytt.
Anyway har mamma bakat någon supergod bärpaj som jag ska hugga in på nu. Godnatt älsklingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0