Kvar i något jag lämnat

Idag var första dagen i min nya skola. Fick lov att gå upp 06.10 för att hinna duscha och fixa allting och sen satte jag mig på tåget 07.40, läste bok och åt ett äpple. Var typ jätte nervös och trodde inte jag skulle hitta dit men det löste sig såklart. Sen satte jag mig på en stol i den salen vi skulle mötas och en efter en kom alla jag ska gå i samma klass som. Klockan nio satte vi i gång och vi träffade en lärare som vi ska sy med som hette Gun-britt tror jag, hela stämningen känns så där familje-trygg och inte alls som i någon annan skola jag har varit i. Iallafall berättade hon Gun-britt lite vad vi kommer att göra den här terminen, vad vi behöver köpa osv. Och allting verkar så jävla jävla roligt. Sen skulle vi skriva lite om oss själva på ett papper, och vad vi har gjort tidigare, vad vi förväntar oss av det kommande året och vad vi tror att vi vill göra i framtiden. Sen berättade hon att vi ska åka till Stockholm en fredag om två veckor och gå på Hallwylska palatsets museum och se på en utställning om italienskt mode och sen på Designgalleriet för att se på en utställning som heter Rookies & Players. Sen ska vi köpa material i Stockholm också eftersom att Sandviken inte har det bästa utbudet. Jag är överlycklig. Jag och mamma har planerat hur länge som helst att åka till Hallwylska palatset och så får jag åka på det nu, snart!
Sen hade jag också oerhört tur eftersom att det visade sig att en som jag är lite bekant med också ska gå den här utbildningen, gick faktiskt samma klass som henne i 1 vecka innan jag bytte när jag började gymnasiet. Så nu har jag någon att åka tåg med alla dagar och det känns skönt. Dessutom verkar alla andra också jätte gulliga. Det enda dryga är att jag inte fattar hur man ska ansöka om studiebidrag till csn, det finns typ miljoner olika blanketter och alla som jag pratar med säger att man får olika mycket pengar. Jag fattar verkligen ingenting och nu är jag så trött att jag känner mig helt grinig och vill gråta. Ska dricka kaffe och se något på tv tror jag. Men iallafall, jätte bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0