You can blow a balloon and i can smash it

Och så var det onsdag. Kväll. Snart natt?
Har haft textkommunikation och foto idag bara. Och ätit kinamat. Framkallat bilder och skrivit personbeskrivning. Nudlar och vattenkastanjer. Efter skolan kollade vi på kläder men eftersom att jag inte har något bankomatkort så har jag heller inga pengar nu. Förhoppningsvis får jag lite pengar imorgon så jag kan köpa något fint. Nu på kvällen har jag äntligen städat. Det är fint nu. Jag har också tagit ner allt från väggen och nu så ekar det i hela rummet. Det är så tomt! Satte upp lite nytt nu men det är fortfarande tomt och tyst. Ska byta lakan innan jag somnar också. Imorgon ska jag byta gardiner. Ska man vänta med att gå och lägga sig till efter tolv? Idag när jag städade hittade jag 4 tomma spritflaskor på olika ställen i mitt rum. varför har jag lagt spritflaskor i mitt rum och sedan lämnat dem där? Två stycken låg i min garderob och är från Danmark. Först trodde jag dem var fulla men det var dem inte. Men jag hittade en halvfull äppelvodka från turkiet iallafall. Men jag ska nog dricka öl på lördag, eller vin eller både och.
Igår natt sydde jag dit en dragkedja på ett linne, för hand. Så flitig jag är. Jag är redan arg för att jag vet att Erik kommer glömma att jag fyller år imorgon, jag bara vet det och jag är redan sur i förskott. Farbror Micke kommer också glömma för det har han gjort i tre år nu, han lyckas komma ihåg alla kusinerna utom mig. Mormor glömde alltid mig de sista åren, men nu finns hon inte så hon kan inte glömma. Morfar glömmer säkert också. Stackars morfar. Jag har bakat idag, morotskakor, muffins och kakor. Muffinssmeten var så sjukt god, jag använde ett nytt recept och det var så sjukt gott så jag åt upp halva smeten istället för middag. Nu har jag lite ont i magen och börjar bli hungrig, funderar på att äta resterna av min maestrosallad. Japp, jag ska äta den nu. Och bädda nya lakan. Och sen sova och ha panik för att jag blir vuxen om 25 minuter.
Godnatt och puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0