so i wont hold you

Hej!!
Alltså dagen har varit helt underbar!
Bröjade skolan vid 10 över 12, Petra kom och hämta mig på cykeln och så tog vi oss upp till skolan för våran enda lektion, vi spenderade mesta dels av den utomhus.
Vi åkte ner till stan och köpte lite fika och satte oss på kyrkogården. (Jag Frida Antonia & Petra)
VI satt där i 2 timmar kanske innan jag åkte hem. När jag kom hem hade mamma gjort kaffe precis så vi drack kaffe och såg tv en stund. VI strök min klänning också. Sedan åkte vi och körde, för första gången i mitt liv! Jag fick inte ens motorstopp! Jag var iallafall king och hitta nästan dragläget och svängde med bilen!!
Sedan handlade vi mat osv tills imorn. Nästan direkt efter att jag kom hem kom Petra förbi på cykel.
Vi åkte till Bryggkafét och hängde i mys-soffan i några timmar. Vi insåg att min cykel fått punka så jag lämna den vid bion. Sedan gick vi till ica och la våra 17 kr på en popcornpåse och en tablettask.
Satte oss på kyrkogården tills solen försvann bakom ett hus.
Vi tog cykeln och hamnade vid Puh-bron. Vi roade oss med att kasta Puh-pinnar ett tag innan vi åkte lite rucshkana(?) och gungade. Sedan satte vi oss nedanför Magasinsbron och matade änderna med popcorn. Vi tröttnade och åkte mot en annan park för att åka linbana. Otroligt vuxen dag eller hur?
Iallafall sög den linbanan så vi åkte rucshkana där istället tills 2 polisbilar kom och började prata med ett gäng killar som tydligen hade flyttat ett litet hus i lekparken och skrikit, typ.
Vi gick tillbaka mot Magasinsbron när en kille stoppade oss och ville ha en tändare, Petra skulle självklart upp med sin och han ville köpa hennes tändare, det gick inte för sig men han skulle iallafall låna den några minuter. Genomskinligt som det var förstod vi vad han skulle ha den till och dum som Petra är skulle vi stå där medans han satt på trottoaren och meckade men polisen cirka 20 meter därifrån. Jag ville döda Petra, efter typ 15 minuter av meningslöst snackande av den killen drog vi. Petra var helt fashinerad av hans många många månader i fängelset.
Iallafall slutade vi hemma hos mig med 4 avsnitt vänner och en halv popcorn påse.
Det var kul iallafall, vår sista dag som barn.

Föresten så sydde jag klart mina shorts igår. (Dem jag köpte på Rut m.fl i Göteborg, du vet Frida?)
Så här blev dem:
 
Sista dagen idag på mitt fyra-dagar-utan-nikotin-projekt :)
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: frida

men gud, de blev ju asfina. ångrar att inte jag köpte ett par :(((((((((

2008-05-01 @ 12:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0