Eventually we all get there

Så överjävla jobbig resdag. Gjorde ett schema under dagen i min anteckningsbok. Såg ut så här.
12:31-12:47 Buss 53. Smsar konstant, lagom pigg, hungrig.
12:47-13:41 Hudiksvalls station. Äter två korv med bröd på två olika ställen, den första är överlägset godast, handlar choklad och cola, det snöar.
13:41-14:07 Tåg 8370. Råkar sätta mig i samma kupé som två högljudda män, irriterar mig, går på toaletten, blir glad för biljetten kostar bara 78kr, fortfarande rätt optimistisk.
14:07-14:55 Söderhamns resecentrum. Köper beskt gammalt kaffe på extremt tråkigt kafé, läser elle, dricker mitt kaffe, lyssnar på Jonathan Johansson, börjar bli trött och vill hem.
14:55-16:25 Buss 100. Första fjärdedelen väldigt okej och mysig, resterande tre är fyllda av tristess, obehag och dödslängtan, bussen åker skumpigt, svängingt och min irritation växer.
16:25-16:36 Edsbyn busshållsplats. Svart som natten och förjävligt kallt.
16:36-18:22 Buss 39. Frustration, ont överallt, igen alldeles för svängigt för att göra någonting alls, lyckas läsa 12 sidor i min bok, äter 9 bitar choklad, dricker 3 klunkar cola, äter 1 halstablett.
Men att hela resan bara gick på 78kr var fan värt det, förstår det inte. I vanliga fall ska det kosta 288kr. Och jag fick det ju lika billigt på ditvägen. Fattar ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0