And then i fell and felt oh so tired

Jag drömde något konstigt inatt. Som man alltid gör. Och jag vet att läsa om någon annans drömmar är det tråkigtaste som finns ungefär men jag måste iallafall skriva det någonstans. För det har satt sig i huvudet.
Jag var på en resa, det kändes som Australien men vi var på en ö, jag och Frida. Vi hade kommit dit med båt och anslöt oss till en grupp människor som var där tillsammans och gjorde utflykter och sånt där. Jag var inte speciellt mycket med Frida, jag var mest med en kille och två tjejer som pratade engelska. En av tjejerna såg ut som en äldre version av Ebba i Ebba&Didrik. Det var som att hela den här gruppgrejen fanns för att det skulle leda någonstans i slutändan, som att vi gjorde alla saker på ön innan någonting stort skulle hända. Men jag vågade inte fråga varför.
Sen satt vi allihopa i ett rum, alla hade sina resväskor där med sig och alla skulle göra ett val. Jag satt bredvid Frida och hon valde att tacka nej. Jag valde att säga ja. Hon blev lite ledsen men det var inget mer med det. Jag följde med Ebba-tjejen och två tjejer till in i ett annat rum. En av tjejerna la sig på golvet och Ebba-tjejen skar henne med någonting längst upp på låret. Tjejen låg bara med stängda ögon och blodet bara spred sig över hela golvet.
Sen blev det tyst. Jag var näst på tur, jag hade alltså bestämt mig för att låta dem ta mitt liv. Och det var ingen big deal kändes det som. Jag la mig ner på golvet och blev lite nervös för jag trodde det skulle göra ont, och jag hade ju inte sagt någonting till mina föräldrar. Men men jag kände hur hon skar ett jack längs hela låren och jag blev så trött och allting blev lugnt och stilla. Jag kunde inte höra någonting och så blev allting suddigt. Jag var liksom död och det var bara helt svart. Som man tänker att det ska vara.
Jag vaknade och visste inte hur lång tid som hade gått. Men jag var ensam. Jag öppnade dörren ut och där satt Frida och två tjejer till. Men ingen visste vem jag var, inte ens Frida. Jag försökte inte förklara för henne för det kändes så självklart att jag var död och att jag nu var någon annan person. Sen när jag vaknade på riktigt kändes det jättekonstigt och det har gjort det hela dagen. Jag sa saker jag inte brukar säga och jag betedde mig så olikt mig själv på jobbet. Och även nu när jag är själv hemma så kommer jag på mig själv med att göra saker annorlunda. Jag har tillochmed fått för mig att mina händer inte ser ut som mina längre.

Kommentarer
Postat av: belle

1) obehaglig dröm

2) OBEHAGLIGT ALLT

2011-10-12 @ 15:23:10
Postat av: Räven

jag ÄLSKAR att läsa eller höra om folks drömmar! mest för att jag älskar att berätta mina kanske. men USCHHCSHCHHSHCHCSHCH DÖÖÖÖR. säger samma som lil bell. (haha å nu tänkte jag på baby bell & på siesta & haha roligt skrattar passade inte nu) obehaglig dröm & obehagligt allt. yuuuuschshchhshc dör. ryyyyser.

2011-10-12 @ 18:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0