Tell me lies so i can get what i want

Det är sommar i min mage och i mitt huvud och tillochmed utomhus! Har suttit hela eftermiddagarna på Bryggkafét igår och idag. Det är brännhet sol och inte ens några nya fräknar har jag fått!
Igår pratade jag med Petra och vi grät lite nästan för det är så kort tid kvar nu, hon har dykt med hajar i Barriärrevet, hoppat fallskärm och tusenmiljoner saker till som jag skulle dö för. Snart får jag krama henne varje dag.  
Annars är det rätt lugnt tempo i skolan trots att alla har skitmycket att göra, det är bara som att alla har fått ett mycket lugnare flow sedan utställningen. Har insett vad jag verkligen kommer sakna när jag slutar om två veckor. Att sitta i grupprummet och äta lunch med mina klasskompisar, att inte kunna fråga Gun-Britt och Gudrun om allting och nästan mest av allt: secondhandaffärerna. Herregud, förra veckan köpte jag två par skitfina skor för 10kr/st, en midnattsblå vinterjacka för 5kr och en svart långklänning för 10. Och det är typ vanliga priser, idag var det 5-kronor-för-allt-dagen på en av affärerna och jag hade inga kontanter. På torsdagar är det pingstkyrkans loppis där man kan fynda hur mycket som helst. Ja det är för tusan det jag kommer sakna allra mest. Och att åka tåg.
Herregud nu måste jag fortsätta avsluta mina skolprojekt så jag kan lämna in allting, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0