Spinning around in circles

Har inte haft tid här tyvärr, har det mer och mer sällan numer. Just för att det är en vecka kvar i skolan så jag har så mycket att göra, Jonna har varit hemma under helgen, man måste hinna dricka vin också och så har världens bästa sak hänt. Ni vet ju att min bästa vän Petra har varit i Australien, ja i ungefär 7 månader och hon skulle komma hem den andra juni tillsammans med Hanna som hon har rest med. Vi hade bestämt allting, vi skulle åka ner till Arlanda och stå där med presenter, fika och banderoller och det var bara två veckor kvar! Sen i lördags när vi hade hejdå-fest för tre av mina vänner som åker till Turkiet i tre månader så hör jag hur någon vrålar PETRAAAA och en blond, brun tjej springer in och det tar säkert en halv minut innan jag fattar att det är hon. Efter massor av kramar och tårar står jag och skakar och fattar inte att hon är där två centimeter bort. Man blir hel igen på något ögonblick. Sen tittade jag på henne hela kvällen och lyssnade och berättade och skrattade och drack och dansade. Hon, jag, Frida och Antonia åkte från festen ungefär vid 12 och gick från stan, Frida stannade och pratade med någon så vi gick hem till henne så länge. Jag och Petra somnade ihoptrasslade och vaknade inte försen en helt hysterisk Frida står och skriker på oss och undrar varför i helvete vi inte har hört henne. Hon hade gett oss nyckeln och sen kom hon inte in, hon hade kastat sten, skrikit och ringt min mobil 26 gånger. Tillslut hade en kille klättrat upp till hennes balkong för att hon skulle komma in. Det kunde ha slutat lite hur som helst men sen somnade hon också med oss.
Igårnatt klockan 2 gick jag ifrån henne för första gången sedan jag såg henne. Det känns helt sjukt.
Annat sjukt är att jag har fyra dagar kvar i skolan, att jag drar till Stockholm på fredag, att det är sommar, att jag har så mycket fint i mitt liv just nu och att man kan göra allting man vill. Jag är så trött att jag älskar allting. Har sovit jätte jätte lite så jag är dum i huvudet.
Nu ska jag gå över till Sofia och se på film med henne, Petra och Frida. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0