Run into a dead end

Eftersom att jag har tagit låtsasstudenten så har jag varit full två dagar nu. Har haft fantastiskt kul.
 
I fredags försov jag mig, på den absolut sista skoldagen, då man inte kan försova sig. Svor och sprang till tåget som går en timme senare, kommer dit och fikar med mina fina klassisar och alla fick berätta om sina framtidsplaner. Sen hade vi en sista loppis-runda med klassen och fick blommor och packade ihop våra saker. Tillslut var bara jag, Matilda, Emil och Kristin kvar. Efter det sista hejdå-et kom mamma och så köpte vi glass och åkte till en tygaffär i Storvik, Matilda handlade och sen åkte vi hem. Fixade fika och sen kom Linda, hon gav mig världens gulligaste halsband! Så himla söt. Sen fick jag blommor och en peace and love biljett av mamma och pappa, sen kom Sofia, Frida, Emelie och Elina och av dem fick jag en hel låda proppad med choklad, cola, kakor, chips osv. Och en bukett blommor. Hallå världens finaste!?!?! Sen fikade vi tårta och muffins och kakor, Antonia kom efter en stund och så satt vi i solen.
Alla drog utom Linda, vi satt och kollade på konstiga hemsidor och sen dök Petra upp efter jobbet, vi åt mat med mamma och drack rose. Petra åkte hem och då kom Bella och drack lite vin, sen gjorde jag och Linda oss klara, drack mer vin, Petra kom tillbaka, vi drack mer vin, vi gick till Sofia, drack mer vin, dansade och sen gick vi till Rådhusgården. Det var nice. Men jag droppade av efter en stund och gick och mötte Olle och Philip. Vi överraskade Petra som var ensam hos Frida, sen låg vi i en hög i sängen och skrattade tills det var dags att sova. Då skjutsade vi hem Olle, Fridas syrra och Linda. Jag somnade gott i Fridas bäddsoffa.

Igår gick jag hem tidigt och hade mysdag med mamma, vi drack litervis med kaffe, såg typiska lördagsfilmer på fyran och åt den tårta som var kvar. På kvällen drog jag till Therese och Ambe med Frida. Petra och Sofia kom också. Vi drack vin igen, lyssnade på dålig musik som vi inte hade valt, hängde på balkongen och jag pratade med en kille som lärde mig hur man ska göra en god risotto och egen bearnaisesås.
Vi skulle GÅ till stan från främby = långt. Men vi har alltid en sån jäkla tur, så en bil stannade vid oss precis när vi börjat gå i regnet, och frågar om vi ska ha skjuts till stan. Klart vi skulle. Sen kom vi på att jag hade en bag-in-box i väskan så jag skulle inte komma in på krogen. Så då satte vi oss på en tak och drack upp det, satte oss på en bock-staty och bag folk fota oss. Det var roligt. Sen hamna vi på Pitchers, drack shots och Petra raggde på en 40årig grek, jag blev kvar med hans sönderblekta kompis i samma ålder. Nej. Drack shot med Daniel och blev bjuden på öl av Petra. Det var en fin kväll. Gick till Maestro och köpte pizza, råkade fetta ner HELA min tröja med pizzaflott. Dränkte den i salt och tvål, det gick sådär. Efter att ha tryckt i mig pizzan somnade jag medans Petra hade en konversation med mig.

Fin helg. Idag ska jag kanske se den där filmen om en mänsklig tusenfoting, jag mår illa redan nu.

Ps. Mamma du är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0