Jag håller andan med dig, för jag vet hur du känner

Det var fantastiskt! Kent alltså, som vanligt. Även om jag spelar kent så jävla sällan så spelar det ingen roll för när introt till första låten börjar spelas och jocke berg går ut på scenen blir man 14 igen och igen och igen. Sen har de så sjukt bra ljus och snygga videoeffekter. Det blev inte socker men det gjorde inte så mycket. Det finaste någonsin var sista låten när det sprutades ut miljoner fåglar av rött silkespapper. På fåglarna var deras låttexter tryckta, jag ville nästan gråta för det var så gulligt. Nu har jag några stycken i min väska som jag ska spara alltid.
Ja, det var alltså kent. Innan var jag hemma och packade, sen åkte jag, Frida och Sofia mot Gävle. Zanna åkte med oss till Sandviken. Jag och Sofia drack öl och vin, vi lyssnade på robyn, muse och kent. Åt på subway och jag svor för att ohlssons tyger var stängt. Sen åkte vi till läkerolarena och satt utanför i bilen och drack öl och lyssnade på musik igen tills jag och Sofia gick in och drack en till öl i plastmugg. Det var otroligt lite kids där, medelåldern var typ 30 så det var rätt skönt.
Nu har jag kommit hem efter att ha sovit i stort sett hela vägen, är så trött att jag dör. Avlider och alla dess synonymer. Ska upp om tre timmar och sätta mig på ett tåg till världens finaste. Sen vill jag bo i hennes rum och på hennes soffa hela helgen. Dricka te, äta godis och göra ingenting. Ska bli jättejätte bra. Och mer.
Föresten älskar jag att åka tåg så det gör inget om jag är trött, kan ju sova på tåget och läsa tidning och bok och äta min goda macka och äta godis och lyssna på musik och skriva och rita och tänka på fina saker.

Och jag är oslagbar klockan två på natten för första gången. Känner alltid annars samma sak men inte just inatt. Vet inte varför eller så gör jag det. Kanske är det på väg att bli en bra vår. Jag tror det. Iallafall är det nog sista gången jag skriver innan jag åker bort, vet inte om jag kommer uppdatera från Göteborg men gör det säkert från Stockholm iallafall. Miljoner pussar.


Kommentarer
Postat av: frida

fina bilder & åå nu sitter du i min fåtölj. finis.

2010-03-04 @ 22:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0