Go to hollywood and pay the price

Även om det är mycket mycket suddigt min jag min första kyss. Då kallades etage för palatset och på onsdagar fick högstadieelever gå dit. Man drack alltid kopiösa mängder alkohol hos någon innan, för det serverades ingen alkohol där inne om man inte var 18 eller hade falskleg. Runt husets hörn stod flickor och pojkar och drack ur petflaskor fyllda med vad man hade fått tag på. Väl där inne var stämningen helt sanslöst upptrissad. Jag var inte speciellt full men blev medryckt i alla andras känsloexplosioner. Alla dansade sig svettiga under blinkade ljus i regnbågens alla färger. Och där fanns någon ett huvud längre än mig med mörkt hår som helst plötsligt hade bestämt sig för att kyssa mig. Sen gick jag därifrån och tänkte att nej, vad det där allt?
Andra gången hade jag druckit hur många stulna öl som helst, jag hade färgat håret ljust och var ute på landet hos min kompis mormor. Vi var på något ställe där folk dansade och skrattade i gräset, han hade lite skäggstubb och jag hade hans jacka på mina axlar. När han sa att han ville att jag skulle sova i hans bil slängde jag jackan på han och sprang därifrån så fort jag kunde. På vägen hem fick vi lov och att stanna bilen så jag kunde spy.
Nu har jag delat med mig. Det skulle vara fruktansvärt intressant om någon ville dela med sig av någonting kul, vad som helst.


Kommentarer
Postat av: räven

idag hittade jag ett nagellack i skolan & målade mina naglar röda. färgen blev alldeles halvmatt & konstig. kanske för att nagellacket var gammalt. från den tiden då ett stort nagellack från l'oréal kostade 19.95 & h&m fortfarande kallade sig hennes & mauritz.



& så kan du läsa jag är allt du drömt, av ali smith. fin.

2010-01-26 @ 20:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0