Can you see me now

Hej allihopa, jag kom precis hem från bion. Jag såg män som hatar kvinnor med Frida och Olle, så galet bra var det! Innan vi gick in träffade vi Jan a.k.a. min gamla mattelärare, han äger bion numera och eftersom att han tyckte det var så trevligt att träffa gamla matte-elever fick jag rabatt på min meny, det skulle ha kostat 54kr men jag fick det för 16kr. Väldigt snällt av honom tycker jag, vi stod och diskuterade Renate a.k.a. hans efterträdare som dog för något år sedan. Alla hatade Renate, hon kunde aldrig förklara ordentligt, var otrevligt och väldigt nonchalant. Det jag mest kommer ihåg är hennes utal av parallellogram och hennes lila födelsemärke som täckte hela högra sidan av hennes ansikte. Fick dock lite dåligt samvete när Jan berättade att hon inte hade någon familj eller släkt så att rektorn på min gamla skola hade fått åka upp till sjukhuset och identifierat henne. Tänk så mycket jag hatade henne och tänk vad många olika mattelärare vi hade i högstadiet. Alla slutade eller fick klagomål så vår klass fick hela tiden nya hopplösa fall till lärare. Jan var iallafall den bästa matteläraren jag har haft, fast han kanske passar bättre i bion. Iallafall om jag fortsätter få bio-rabatt!!

Frukt är min nya grej. Har iförsig alltid gillat frukt men på senaste tiden har det gått till överdrivt. Varje morgon äter jag två kiwi och helst en apelsin också. Så fort jag kommer hem från skolan blir det minst en kiwi, ett äpple och en apelsin. Sen under dagen blir det 3-4 frukter till och såklart precis innan jag lägger mig så hämtar jag en kiwi, ett äpple och en apelsin. Det är helt sjukt, jag måste ju bli sjuk eller något om jag fortsätter så här. Jag får ju inte i mig någon mat nästan för jag är så mätt på frukt. Idag lyckades jag dock proppa i mig en hel cheesedoodles-påse på eftermiddagen. Äh jag fortsätter intala mig att frukt är nyttigt och att jag mår bra av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0