all they know is microsoft

Första skoldagen. Det började med religion A. Helt okej låter det och bra lärare. Sedan kom Svenska B och jag vill dö. Ulla och Svenska B kommer blir ett helvete. Sist var det mediakommunikation som jag inte fatta så mycket av. Trodde det skulle innebära att sitta vid olika program vid datorn men handlar tydligen mest om att han ska prata och vi ska diskutera. En besvikelse må jag säga. Iallafall åkta jag, Petra och Linda ner på stan och fikade efter skolan. Sedan köpte vi nya block och jag köpte puder. Håkan biljetten kostade 375 spänn!!!! Hur sjukt är inte det? Han ska liksom spela i en lokal i Falun och så ska det kosta nästan 400 kr. Galet dyrt iallafall. Sitter och försöker komma på vad jag önskar mig i present men kommer inte på något alls. Vill ha pengar att handla kläder för, pengar att åka till London för och pengar för att köpa andra saker med. Jag är så jävla jävla jävla tråkig. Men okej, jag tycker om att få böcker, kort, hem-gjorda saker, personliga saker, fika saker, fina kläder, fina sjalar osv. Jag gillar det mesta som är fint och som passar mig. Jag behöver en höst/vinter jacka och skor.
Helst av allt skulle jag vilja ha moderniteter-amandas hela garderob och då skulle jag aldrig behöva köpa kläder igen. Jag vill ha en snygg väska. Min padgework väska i "skinn" har gått sönder :( och jag har ingen snygg väska längre. Bara mammas gamla mulberry men den passar inte till allt.
Jag är så jävla ytlig har jag kommit på, hela dagarna sitter jag och tänker på hur folk ser ut, hur jag ser ut, hur olika saker ser ut osv.
Panik, man ska ha bestämt projektarbete till idag och jag har inte den blekaste om vad jag vill göra. Eller egentligen har jag ju det men jag kan inte göra det efter som jag går jävla fitt samhällsprogrammet. Jag vill sy kläder, måla tavlor eller något sånt. Helt sy kläder av gamla second hand kläder så att arbetet har ett miljövänligt syfte. Samt att man kan tjäna pengar på det och jag älskar att sy. FAN JÄVLA FITT HELVETE! JAG VILL INTE SKRIVA EN FITTIGT TRÅKIG UPPSATS OCH SAMHÄLLET!!!!!
Hjälp mig.


Kommentarer
Postat av: frida

kan du inte få sy kläder då? & skriva en uppsats om det, & så kan du lägga in det miljövänliga perspektivet & massa fakta eller grejer om hur vi miljön påverkas av klädesindustrin? typ?

2008-08-25 @ 17:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0