We are young

Namn: Stina Lovisa Karlsson
Piercingar: En i naveln. Gillar på något sätt att jag har den, för den är så ostinig, kan chocka folk med den.
Tatueringar: Ett litet peacemärke på vänster handled.
Längd: 176 centimeter ungefär. I mitt pass som jag gjorde förra året står det att jag är 175cm och en annan gång när någon mätte mig var jag 176. Jag kanske växer och krymper lite ibland.
Skostorlek: 39
Hårfärg: Brun. Naturligt ungefär den jag har nu också. Jag färgar mest för att få lite glans och lyster på det hela.
Fräknar: Ja. Har ju hela året runt men mest på sommaren.
Motto: BE BRAVE
Kär? Nej.
Önskar du att du bodde någon annanstans? GUD ja! New York, Rio de Janeiro, Phi Phi, London, Barcelona, Stockholm. Det hade gått bra med det mesta större än Falun. Eller varmare. Eller roligare.
Tycker du att du är attraktiv? Ibland ja. Ibland nej. För det mesta tycker jag att jag ser okej ut.
Vilket schampo använder du? Just nu använder jag sun silk, det lila. Men jag använder helst det lila från Loreál. Elvital heter det. Det är jättebra!
Vilken parfym använder du? Lite olika. Beyoncé Heat, Dolce and Gabbana nummer tre, Marc Jacobs Daisy och Escada Magnetism.
Vad är du rädd för? Att inte hinna allting. Att aldrig bli kär. Att känna mig ensam. Att ingen ska behöva mig.
Gillar du att tvätta? Inte speciellt.
Gillar du berg- och dalbanor? ÅÅÅÅÅ JA

SENASTE
Filmen du hyrde? Herregud jag minns inte. Det var så himla längesen. Men förra veckan fick jag låna en film som Hanna hade lånat och skulle lämnas tillbaka några dagar senare. Det var Eat, pray, love.
Filmen du köpte? Men ännu värre. Gissar på att det var Fucking Åmål på VHS. Men jag var supernära att köpa Zoolander på Ica Maxi för någon vecka sedan. Måste göra det. Har tappat bort min gamla.
Låten du hörde: Senaste låten jag hörde lite av var den där Mewlåten som är på reklam nu. Senaste hela låten jag hörde var Bob Dylan – Fourth time around
Låten du laddade ner? En som fanns gratis på en blogg. Har inte lyssnat om den var bra än.
Personen du ringde? Röstbrevlådan. Men det är ingen person, isåfall Petra.
Personen som ringde dig? Fia. Men jag missade det. Senaste personen som ringde och som jag pratade med var Sofia.
TV-program du såg? Tittar på Morden i Midsomer nu.
Person du tänkte på? Anna Berglund. Jag har hittat en sjal hemma hos mig som är hennes och tänkte på att jag borde lägga den på posten imorn för det är en av hennes favoriter och den har legat här sedan vår avskedsfest i januari. Eller så borde jag åka och hälsa på henne!

FAVORIT
Låt: Freezepop- Swimmingpool
Sak att göra: Skratta/Hångla/Krama/Äta/Dansa
Sport: Cluedo är ju nästan som en sport. Annars är ju Badminton ganska roligt. Iallafall en stund. Krocket är kul! Men det är ju inte en sport heller kanske.
Dryck: Kaffe och Cola.
Kläder: Klänning. Eller någonting konstigt fast fint som ett jätteglittrigt silverlinne eller en gul shortsdress eller en limegrön baddräkt.
Film: Harry Potter och den flammande bägaren
Bil: Kickbike
Serie: Project Runway, Glee, the Rachel Zoe Project och tyvärr Bachelorette.


HAR DU NÅGONSIN
Gråtit över en pojke? Ja jättemånga gånger.
Gråtit över en flicka? Självklart.
Ljugit för någon? Ja.
Varit i slagsmål? Nej . Men en gång i Malaysia var jag sjukt full och jag och Petra fick för oss att vi skulle lägga oss i ett slagsmål med typ 20 killar. Som tur var tog någon bort oss eller så var jag så pass full att jag säkert ramlade och började skratta istället eller nåt.
Blivit arresterad? Nej. Polisen skjutsade hem mig en gång dock. När jag drack öl på stan och hade sprit i väskan. Och var typ fjorton. Frida fick också följa med för hon skulle sova hos mig. Sen pratade de med min pappa och jag skämdes ihjäl. Det roliga var att jag fick utegångsförbud i en dag bara och Frida fick inte gå ut på en hel månad för att jag hade gjort så vi fick åka hem med polisen.
Träffat någon från internet IRL? Ja. Typ GöteborgsFrida!!! Och flera stycken till som Beata, Anna Selling Grubb och Stina Westberg! Och tekniskt sett Agnes också. Men henne hade jag träffat en gång innan jag började skriva med henne.

ANTAL
Gånger du varit kär?
En gång på riktigt.
Gånger ditt hjärta brustit? En gång på riktigt.
Hjärtan brustet på grund av dig? Jag vet inte!
Tjejer du kysst? Ungefär alla mina tjejkompisar. Det var någon grej när man gick i åttan-nian. Förstår inte riktigt varför.
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Antonia och Fia har jag ju gått med sen ettan. Och Linn började i vår klass i fyran. På högstadiet lärde jag ju känna Frida, Jonna, Sara, Tanya, Sofia, Emelie, Sandra x2 och alla de har jag ju kontakt med fortfarande.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Jag har inte den blekaste. Några gånger. För några veckor sen var jag med i tidningen med den här bilden:



SENASTE
Boken du läste? Silke av Alessandro Baricco 
Personen du fick e-mail av? The hype machine. Information om en tävling där man kan vinna festivalbiljetter + något mer.
Personen du fick brev av? Någon au pair-grej
Personen du fick sms av? Petra.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Jag lagade spagetti och köttfärssås i måndags och då åt vi tillsammans. Haha fast just ja. Erik också. Då vare nog en månad sen ungefär.
Saken du köpte? Fyra skålar, tre dragkedjor och Diva av Monika Fagerholm. (Frida hallå jag köpte Diva!)


Kommentarer
Postat av: Frida

alltså. det är så många ÅÅÅÅÅÅH!!!!!!!!!-grejer i det här inlägget att jag inte vet vad jag ska ta mig till. alla mina favoriter. zoolander, listor, DU KÖPTE DIVA!!!!!!!!!! & att jag finns med som GöteborgsFrida & blablabal ååååååååååå DÖÖÖÖÖÖÖÖR ÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAAAAAAARRRRRRRR. känner mig så himla mycket bättre nu.

2011-05-27 @ 21:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0