This time around

Här kommer svaren på alla frågor!

Vad är det finaste som finns? Alla kategorier?
Om man bara får säga en enda sak måste det vara kramar. Och att hångla och att skratta. Det är de tre finaste sakerna jag vet. Men om man måste säga en sak så är det alltså en riktigt bra lång kram.
Vad ska dina barn heta? Ska du ha några barn? Eller ja, VILL du ha barn?
Kan först och främst säga att jag just nu verkligen inte tror att jag kommer ha något/några barn. För jag vill inte. Alltså jag gillar barn och tycker det är fint att andra har sånna, men det här konstanta ansvaret, oroandet och kontrollbehovet känns inte riktigt min grej. Är rädd att jag skulle ångra mig och ba: Fan nu måste jag ta hand om den här varelsen i typ 18 år till och det vill jag verkligen inte, jag vill hångla och resa jorden runt. Nejdå men det känns för mycket. Men jag ska aldrig säga aldrig, om fem år kanske barn är det enda jag vill ha.
MEN man funderar ju endå på barnnamn och varje gång jag hör eller läser något fint/konstigt namn jag gillar så skriver jag ner dem i en lila bok jag har. Så här är namnen som står med där (ge fan i att norpa, det får ni göra ifall jag verkligen aldrig skaffar barn): Sixten, Lilja, Mio, Vilhelm, Iris, Theodor, Agnes, Leon, Isabella, Ludwig, Albin, Lovisa, Charlie. Vet inte om jag gillar Charlie på en tjej eller på en kille, vet inte om jag gillar det alls. Sedan Alex Schulman döpte sin dotter till det har jag typ blivit helt spyfärdig av det. Men låter det ligga kvar endå.
Vilken är den bästa bok du läst?
Ååå världens svåraste fråga. Den bok jag har läst flest gånger och gråtit mest till är nog Hål i huvudet, men sen läste jag ju nyss Fördjupande studier i katastroffysik nyligen och blev helt frälst. Jag tror endå att jag måste säga Harry Potter endå, hur mainstream eller tråkigt det än må vara. Harry Potter är mitt svar på Bibeln.
Har du något favoritcitat? I så fall vad?
Jag tycker om att skriva ner citat från böcker som får det att kittla i magen. Och jag har tusen sånna. Men jag tycker om ett som är väldigt vanligt men fint, this too shall pass, för det är tröstande och lite hoppingivande.
Hur blir man kär?
Jag har undrat jämt. Verkligen i flera flera år. Och jag vet inte. Jag vet inte om jag vill veta egentligen. Får då skulle man ju bara kunna bestämma hit och dit när och i vem man skulle bli kär i. Och det fina är ju faktiskt att man aldrig vet, man kan inte ha en aning om vart eller när man ska råka stöta på kärlek. Det är bara att vänta. Men man måste nog vara modig och ta chanser. Även om det är så jävla jobbigt.
När ska vi åka till stockholm?
I sommar tycker jag, så fort jag har sparat liiite pengar.
Vad ska du göra i höst?
Jag har inte bestämt mig. Haha. Men jag har sökt en kurs på Stockholms universitet som heter Modevetenskap. Och det låter så jävla roligt och allt sånt men samtidigt är jag så fruktansvärt omotiverad och fortfarande inne på att resa. Antingen spara pengar och åka på en fyra-fem månaders resa eller åka och jobba utomlands. Jag vill så mycket. Och det finns så mycket att göra att jag blir galen. Men iallafall, jag vet inte.
Har du något sommarjobb?
Mja. Just nu jobbar jag på City Jouren och jag får säkert jobba kvar där i sommar men ska fortsätta söka andra jobb.
Hur var det i asien?
Se i Asien-inlägget.
Vart vill du helst åka? I hela världen?
Just idag skulle jag vilja åka upp till Skellefteå och Boliden och hälsa på min släkt.
Vilket är det bästa stället du varit på?
Phi Phi. Lätt. Har nog inte riktigt berättat exakt hur Phi Phi är eller var. Och jag kommer nog skriva längre om det i Asien-inläget men kan ta det kort.
Phi Phi är en ö som är ganska liten, men endå lagom stor. Det finns inga bilar på hela ön så folk cyklar eller går överallt. Det ser ut som det gör i filmen The Beach överallt. Alla är översnälla och supergenerösa. Man går barfota dygnet runt och överallt finns små gator som leder till restauranger uppe i träden, affärer med egensydda klänningar, fruktmarknader, strandklubbar där man kan dansa under stjärnorna osv. Det är mitt favoritställe på jorden iallafall.
Ska du på någon festival i år?
Jag har fått jobb på Peace & Love så förmodligen kommer jag vara där då alltså. Men annars vet jag inget mer, Popaganda hade varit kul.
Vilken är den bästa konserten du varit på?
Hmmmmmm. Kanske första gången jag såg Håkan Hellström tillsammans med Jonna och var helt överväldigad. Jag var poppare och hade gjort en Uppsnärjd i det blå-tröja kvällen innan och hade peppat i typ ett halvår. Han var ju liksom gud då.
Varför är det så kul med listor?
För att man får skriva om dig själv, och det är ju alltid roligt.
Vilka är dina favoritbloggar?
Rävens tre olika bloggar, hanapee, de flesta som bloggar på nöjensguiden och sen har jag runt hundra till som jag går in på lite då och då på mina bokmärken. Men jag orkar inte skriva ner hundra olika namn. Mest lite mindre bloggar om kläder eller roliga klipp eller bara-bilder-bloggar.
Stämmer det att kärlek är närhet?
Först tänkte jag bara skriva EH JA. Men sen funderade jag lite och insåg att kärlek är närhet. Och närhet är kärlek. Hålla handen. Lägga huvudet mot en axel. Kittla någon i nacken. Pilla i håret. Krama jättehårt. Ligga på någons bröstkorg. Rita luftteckningar på någons rygg. Sova sked. Eller bara känna sig nära med någon hur långt bort den är. Det är ju bara det kärlek är så JA.
Vilken är din favorit av svenska städer?
Göteborg tror jag. Det är mysigt, är stort fast känns litet, har alla bra affärer, har spårvagn, har fina loppisar, har god falafel, har världens bästa räv, har det mesta. Tror jag. Det kanske är så bra bara för att jag inte har varit där så många gånger. Men annars är ju Falun fint, det är bara människorna här (minus mina vänner) som är tråkiga och samma gamla.
Kan du något om politik?
Nej. Egentligen inte. Men jag önskar jag kunde mer. Några månader innan det är något val brukar jag läsa på lite extra och bli intresserad men just i Sverige känns det lönlöst. För att det känns som att det inte spelar någon roll vilket parti som vinner, det är inga större förändringar. Men sen är det väl så att om man inte kan någonting om politik så har man ingen åsikt. Så jag ska vara tyst.
Syr du något nuförtiden?
Nej. Jag vill skriva JAAAAA men det är inte sant. Jag har en hög med världens finaste tyger som jag köpte innan jag åkte men jag har ingen lust. Jag vill ha plaggen men jag orkar inte sy dem för jag har blivit en sån perfektionsist.
Vem tycker du mest om i harry potter?
I böckerna gillade jag mest Harry och Hagrid. I filmerna är Dumbledore och Luna Lovegood bäst. Och Ron.
Vilken är din bästa film?
Candy. Eller Scary movie 3.
Vad tycker du om harry potter & fenixordern?
Den är fin. Gillar Dumbledores Armé och att Harry får hångla.
Vad tycker du om att avsnittet där harry & co kommer ner i hogwarts kök & hittar alla husalfer & hermione startar f.i.s.a. inte alls finns med i någon av filmerna?
Jag tycker överlag att det är jobbigt när saker ur böckerna inte finns med i filmerna men det är väl bara att inse att det liksom inte riktigt är samma sak. Just i Harry Potter filmerna tycker jag i för sig att man oftast blir glatt överraskad över hur mycket som faktiskt får plats.
Vilken är din favoritmånad? varför?
April eller maj, för det är så mycket förväntan och kärlek i luften.
Brukar du borsta tänderna varje dag?
Ja i stort sett. Om jag är ute på krogen och kommer hem jättefull gör jag det inte. Och om jag sover hos en kompis händer det att jag inte gör det, om jag inte lånar dens tandborste.
Satt du i soffan när du sminkade dig i morse?
HAHAHAHAHAHAHA JA. Som varje dag.
Vad har du ätit till frukost?
Jag åt tre hårdmackor med smör, philadelphia, pepparsalami och paprika på. Och kaffe.
Favoritplats i asien. & varför. & berätta vad du gjorde där.
Se i Asien-inlägget.
Varför är du så himla fin?
Ååååå. Blir så himla glad! Jag tycker mestades att jag varken är ful eller snygg. Jag är liksom jag och reflekterar inte så mycket över det. Mer än när jag vill göra mig fin genom att sminka mig eller klä mig snyggt. Men om du undrar varför jag ser ut som jag gör så är det väl tack vare mina föräldrar.
Ska vi planera en roadtrip i sommar med jonna?
Låter som en fantastisk idé! Vart ska vi åka?
Vilket var det bästa året i ditt liv hittils?
Jag tror att det här året än så länge har varit årets bästa. För att jag har varit iväg på resan, insett mer att jag har det jävligt bra på många sätt och kanske för att ingenting riktigt dåligt har hänt. Men det är fortfarande 8 månader kvar. Annars var sista året på högstadiet jävligt kul. Måste ha vart 2005.
Vilket är ditt favoritte?
Lust och färgring. Det är lösviktste i färdig påse, märket heter Kobbs och finns på typ alla affärer. Påsen är rosa, röd och har ett hjärta på framsidan. Det smakar passionsfrukt, hallon, mango, karamell och grädde. Mums.
Vad tycker du helt ärligt om våga-inte-öppna-när-jag-är-i-närheten-teet med typ tranbär & sånt i?
Jag har varit rädd för det, det kan jag erkänna, och jag har inte druckit det mer än ungefär två gånger MEN det är verkligen inte alls så hemskt som Frida Stenmark säger. Det luktar väldigt starkt av tranbär och jag tänker automatiskt på någon alkoholhaltig dryck men vet inte vilken. Det är helt okej smak men ingen favorit. Burken är däremot HUR FIN SOM HELST. Med rött lock.
Vilken är din favoritglass?
Det var Magnum Vit men den slutade de göra för några år sedan. Annars gillar jag cheesecakeglass men den är sällsynt. Päronsplitt är gott och half baked BJ.
& favoritchoklad?
Det fanns en vit choklad i Asien med hallon och blåbär i som var så god att jag nästan började gråta en gång när jag åt den. Köpte med min fyra stycken hem som jag inte har ätit än, längtar tills jag ska låta mig själv ta en. Den fanns med kakbitar i också. Den har jag två stycken av.
Men sveriges bästa choklad är LÄTT Dumle!
& favoritgodis?
Jag är inte en godis-tjej riktigt. Om jag köper lösgodis köper jag typ bara salmiakbalkar, sockerbitar, Dumle, bumlingar och snickers.
& favoritblomma?
Agnes skickade en gång en Linblomma till mig på posten och skrev att jag påminde om den. Och sen en förklaring. Och det var så himla fint så jag måste nästan säga Linblomma. Tycker att blåklockor är fina också, och hundkex.
Kan du nåt om blommor?
Nä. Min morfar är expert på växter och fåglar och tjatar jämt om alla olika arter osv. Synd att jag aldrig riktigt har orkat lyssna.
Trivs du på blindgatan eller vill du flytta hemifrån?
Jag trivs. Men vill på ett sätt flytta, men har inte bråttom. Måste först bestämma vart i världen jag ska ta vägen. Eftersom att jag bor i ett trevåningshus med bara mamma och pappa så är det inte direkt trångt. Och vi går rätt bra ihop.
Vad gillra du bäst, paracetamol eller ibuprofen?
Ibuprofen!!!!
Vill du skaffa körkort?
Nej. Ser ingen mening med det. Är för rädd för att köra, har inget behov att köra, känner massor av människor jag kan åka med istället och vill inte ha något jobb där man kör. Det låter ju dock bra om man har det.
Vilket är ditt bästa läppstift?
Älskar läppstift, men äger just nu bara två stycken tror jag. Har en förmåga att tappa bort dem. De två jag har är röda, ett är orangerött och ljust från Make up store. Det andra är mörkare och har inget orange i sig, det kommer från inn&finn och kostade 15kr. Jag gillar båda.
När kommer du till göteborg?
Så fort jag har pengar till det. Hoppas i sommar!
Vilket är ditt favoritväder?
I Sverige: sol och lite vind. Som det är på våren.
I Asien: sol och mycket vind. Så man inte dör.
Hur vill du ha ditt kaffe?
Det är väldigt viktigt att det inte är svagt. Jag kan få kvälvningar. Så helst jättejättestarkt kaffe med lite mjölk i. Mörkrost och röd mjölk. Om man ska ha det så där riktigt perfekt.
Rött eller vitt vin?
RÖTT. Det allra godaste heter Gnarly Head. Köp det. Dricker inte vitt längre, tror jag har fördruckit mig på det.
Vad gillar du bäst på radio?
P3 Tankesmedjan.
Har du någonsin byggt något?
På tekniken i skolan byggde vi bilar och saker som lyste och sånt där. Och på dagis var min favoritaktivitet att bygga med Kapla. För två år sedan när Frida flyttade till sin lägenhet byggde jag ihop en pall från ikea. Jag byggde ihop min egen fotölj från ikea kom jag på också. Men ingenting sådär på riktigt vad jag minns.
Vad har du gjort idag?
Jag gick upp runt tio, duschade och drack kaffe och åt mackor. Sen klädde jag på mig och drack lite mer kaffe. Hanna kom hit och vi åkte till Willys och hämtade ut ett paket. Sen hem till mig igen och dricka två koppar kaffe innan hon drog till jobbet till fyra. Sen fick jag en massiv mensvärk och låg och blundade i soffan en timme. Tills jag tog en diclofenac och kunde bli människa igen. Världens bästa piller mot mensvärk, men den kräver recept i Sverige så jag köpte fem kartor i Thailand. Bäst. Sen mailade jag min handläggare på Arbetsförmedligen om att han inte hade ringt mig som han skulle. Efter det klippte jag i en tröja och kollade på Top Model 2 finalen. Och Vänner och Big bang theory. Någonstans mellan tv-programmen gjorde jag nudlar också. Nu är klockan halv åtta och jag sitter i soffan med mamma, jag är dödstrött och mensvärken är på väg tillbaka. Snart börjar Project Runway.
Hur många gånger har du varit på Liseberg?
Jag tror att det är två gånger. Men jag kan ha glömt någon gång. En gång med mamma, pappa och Erik typ när jag var 12 kanske. Då åkte jag Balder och Katapulten och allting annat och det var så mycket fetare än Gröna Lund. Och andra gången var när jag såg Håkan Hellström med Jonna och Agnes men då åkte vi ju ingenting.
Vad är det roligaste på ett nöjesfält?
Berg-och-dalbana. Såklart. Dör vill åka nu.
Vilka länder har du varit i?
Norge, Danmark, Tyskland, Spanien, Grekland, Turkiet, England, Laos, Thailand, Malaysia och Indonesien. Kanske har glömt något.
Vem är din favorit av Filip & Fredrik om du inte får svara Fredrik?
Haha! Inte Filip!!!!! Men okej, Filip.
Vilka teveprogram gillar du?
Allt med Filip & Fredrik, Project Runway, Glee, Skins, Greys Anatomy, Top Model, Christine, Gossip girl, Smallville, Seinfeld, massa kriminalserier och blabla. Många fler. Hatar dock 2 och en ½ män,
Får du ont i magen om du dricker för mycket kaffe?
Nej, aldrig. Inte ens om jag bara har druckit kaffe och inte ätit något på en hel dag.
GIllar du nagellack? Vilken är din favoritfärg på nagellack?
Jag gillar det på andra och skulle vilja ha det själv. Men jag har för fula naglar, knager bara av nagellacket om jag har haft på det och det är så jobbigt att inte röra någonting medan nagellacket ska torka. Jag får alltid fingeravtryck och hack på naglarna. Men på tårna brukar jag ha någon spexig färg.
Vem är din favoritkonstnär?
Jag är så dålig på konst, jag tycker om det och går gärna i gallerier och kan titta på tavlor i evigheter och på biblioteket kan jag titta i böcker med fina konstverk i. Men jag vet inga namn, jag lägger inte sånt på minnet. Men när jag tänker efter är jag ju faktiskt stolt vän till två av mina favoritkonstnärer. Och båda heter Frida. Vilket sammanträffande va!
Vilket är det bästa museum du varit på?
Moderna museet i Stockholm, när vi fick typ en privat visning av Fridas låtsaspappas brors pojkvän. Det var SÅ fint.
Gillar du att gå på museum?
JA. Tråkigt bara att Falun har världens tråkigaste museum.
Gillar du konst?
Ja det med.
Gillar du museum med uppstoppade djur?
I allmänhet: Nej. Men på New york museum of natural history verkar det vara så snyggt upplagt så det skulle jag nog gilla. På mitt gymnasium hade vi en stor glasbur i en korridor med typ 50 olika uppstoppade djur som man var tuvngen att se varje dag och det gillade jag ju inte. Det fanns även foster som var olika många veckor gamla och sån låg i glasburkar. Förjävla äckligt alltså.
Vilket är ditt favoritdjur?
Jag har på äldre dar börjat gilla valar, speciellt sånna här http://www.solarnavigator.net/animal_kingdom/animal_images/whale_beluga_surfaced.jpg
http://perfectionofperplexion.files.wordpress.com/2011/02/beluga-whale-trio.jpg
Vilket är ditt favoritdjur när det lever?
En hund som man kan klappa och som är mjuk.
Vilket är ditt favoritdjur när det är uppstoppat?
Alla sorters fåglar. Fåglar är ju typ det finaste som finns, och det bästa vore ju om de var döda så man kunde titta på dem istället vara rädd att de ska attakera och picka ut ögonen på en.
Vilket är ditt favoritdjur när det är tillagat?
Jag älskar ju bacon så jag lär säga gris. Men nää det låter ju hemskt. Säger kyckling.
Vad tycker du om att heta Stina?
Jag gillar det. Nu iallafall. I mellanstadiet ville jag typ heta Jessica eller Jasmine. Och efter det ville jag heta Ellen eftersom att jag skulle heta det egentligen, men pappa tyckte inte att det passade så jag fick ju heta Stina istället. Det passar bra på mig och det är kort och bra. Inte för vanligt och inte för ovanligt. Och det passar på alla åldrar.
Vad hade du velat heta om du fick bestämma?
Om jag inte hade hetat Stina skulle jag nog heta något på B för det är min favoritbokstav. Gick in på en tjejnamnsida och tydligen kan man nu heta saker som Bordeaux, Babiana, Bajen och Bambi. Bambi Karlsson, shit vilket namn.
Vad vill du kalla dina barn, om du får några?
Den här frågan har jag svara på tidigare!
Vad är det finaste som finns? Alla kategorier?
Om man bara får säga en enda sak måste det vara kramar. Och att hångla och att skratta. Det är de tre finaste sakerna jag vet. Men om man måste säga en sak så är det alltså en riktigt bra lång kram.

Vad ska dina barn heta? Ska du ha några barn? Eller ja, VILL du ha barn?
Kan först och främst säga att jag just nu verkligen inte tror att jag kommer ha något/några barn. För jag vill inte. Alltså jag gillar barn och tycker det är fint att andra har sånna, men det här konstanta ansvaret, oroandet och kontrollbehovet känns inte riktigt min grej. Är rädd att jag skulle ångra mig och ba: Fan nu måste jag ta hand om den här varelsen i typ 18 år till och det vill jag verkligen inte, jag vill hångla och resa jorden runt. Nejdå men det känns för mycket. Men jag ska aldrig säga aldrig, om fem år kanske barn är det enda jag vill ha.
MEN man funderar ju endå på barnnamn och varje gång jag hör eller läser något fint/konstigt namn jag gillar så skriver jag ner dem i en lila bok jag har. Så här är namnen som står med där (ge fan i att norpa, det får ni göra ifall jag verkligen aldrig skaffar barn): Sixten, Lilja, Mio, Vilhelm, Iris, Theodor, Agnes, Leon, Isabella, Ludwig, Albin, Lovisa, Charlie. Vet inte om jag gillar Charlie på en tjej eller på en kille, vet inte om jag gillar det alls. Sedan Alex Schulman döpte sin dotter till det har jag typ blivit helt spyfärdig av det. Men låter det ligga kvar endå.

Vilken är den bästa bok du läst?
Ååå världens svåraste fråga. Den bok jag har läst flest gånger och gråtit mest till är nog Hål i huvudet, men sen läste jag ju nyss Fördjupande studier i katastroffysik nyligen och blev helt frälst. Jag tror endå att jag måste säga Harry Potter endå, hur mainstream eller tråkigt det än må vara. Harry Potter är mitt svar på Bibeln.

Har du något favoritcitat? I så fall vad?
Jag tycker om att skriva ner citat från böcker som får det att kittla i magen. Och jag har tusen sånna. Men jag tycker om ett som är väldigt vanligt men fint, this too shall pass, för det är tröstande och lite hoppingivande.

Hur blir man kär?
Jag har undrat jämt. Verkligen i flera flera år. Och jag vet inte. Jag vet inte om jag vill veta egentligen. Får då skulle man ju bara kunna bestämma hit och dit när och i vem man skulle bli kär i. Och det fina är ju faktiskt att man aldrig vet, man kan inte ha en aning om vart eller när man ska råka stöta på kärlek. Det är bara att vänta. Men man måste nog vara modig och ta chanser. Även om det är så jävla jobbigt.

När ska vi åka till stockholm?
I sommar tycker jag, så fort jag har sparat liiite pengar.

Vad ska du göra i höst?
Jag har inte bestämt mig. Haha. Men jag har sökt en kurs på Stockholms universitet som heter Modevetenskap. Och det låter så jävla roligt och allt sånt men samtidigt är jag så fruktansvärt omotiverad och fortfarande inne på att resa. Antingen spara pengar och åka på en fyra-fem månaders resa eller åka och jobba utomlands. Jag vill så mycket. Och det finns så mycket att göra att jag blir galen. Men iallafall, jag vet inte.

Har du något sommarjobb?
Mja. Just nu jobbar jag på City Jouren och jag får säkert jobba kvar där i sommar men ska fortsätta söka andra jobb.

Hur var det i asien?
Se i Asien-inlägget.

Vart vill du helst åka? I hela världen?
Just idag skulle jag vilja åka upp till Skellefteå och Boliden och hälsa på min släkt.

Vilket är det bästa stället du varit på?
Phi Phi. Lätt. Har nog inte riktigt berättat exakt hur Phi Phi är eller var. Och jag kommer nog skriva längre om det i Asien-inläget men kan ta det kort.
Phi Phi är en ö som är ganska liten, men endå lagom stor. Det finns inga bilar på hela ön så folk cyklar eller går överallt. Det ser ut som det gör i filmen The Beach överallt. Alla är översnälla och supergenerösa. Man går barfota dygnet runt och överallt finns små gator som leder till restauranger uppe i träden, affärer med egensydda klänningar, fruktmarknader, strandklubbar där man kan dansa under stjärnorna osv. Det är mitt favoritställe på jorden iallafall.

Ska du på någon festival i år?
Jag har fått jobb på Peace & Love så förmodligen kommer jag vara där då alltså. Men annars vet jag inget mer, Popaganda hade varit kul.

Vilken är den bästa konserten du varit på?
Hmmmmmm. Kanske första gången jag såg Håkan Hellström tillsammans med Jonna och var helt överväldigad. Jag var poppare och hade gjort en Uppsnärjd i det blå-tröja kvällen innan och hade peppat i typ ett halvår. Han var ju liksom gud då.

Varför är det så kul med listor?
För att man får skriva om dig själv, och det är ju alltid roligt.

Vilka är dina favoritbloggar?
Rävens tre olika bloggar, hanapee, de flesta som bloggar på nöjensguiden och sen har jag runt hundra till som jag går in på lite då och då på mina bokmärken. Men jag orkar inte skriva ner hundra olika namn. Mest lite mindre bloggar om kläder eller roliga klipp eller bara-bilder-bloggar.

Stämmer det att kärlek är närhet?
Först tänkte jag bara skriva EH JA. Men sen funderade jag lite och insåg att kärlek är närhet. Och närhet är kärlek. Hålla handen. Lägga huvudet mot en axel. Kittla någon i nacken. Pilla i håret. Krama jättehårt. Ligga på någons bröstkorg. Rita luftteckningar på någons rygg. Sova sked. Eller bara känna sig nära med någon hur långt bort den är. Det är ju bara det kärlek är så JA.

Vilken är din favorit av svenska städer?
Göteborg tror jag. Det är mysigt, är stort fast känns litet, har alla bra affärer, har spårvagn, har fina loppisar, har god falafel, har världens bästa räv, har det mesta. Tror jag. Det kanske är så bra bara för att jag inte har varit där så många gånger. Men annars är ju Falun fint, det är bara människorna här (minus mina vänner) som är tråkiga och samma gamla.

Kan du något om politik?
Nej. Egentligen inte. Men jag önskar jag kunde mer. Några månader innan det är något val brukar jag läsa på lite extra och bli intresserad men just i Sverige känns det lönlöst. För att det känns som att det inte spelar någon roll vilket parti som vinner, det är inga större förändringar. Men sen är det väl så att om man inte kan någonting om politik så har man ingen åsikt. Så jag ska vara tyst.

Syr du något nuförtiden?
Nej. Jag vill skriva JAAAAA men det är inte sant. Jag har en hög med världens finaste tyger som jag köpte innan jag åkte men jag har ingen lust. Jag vill ha plaggen men jag orkar inte sy dem för jag har blivit en sån perfektionsist.

Vem tycker du mest om i harry potter?
I böckerna gillade jag mest Harry och Hagrid. I filmerna är Dumbledore och Luna Lovegood bäst. Och Ron.

Vilken är din bästa film?
Candy. Eller Scary movie 3.

Vad tycker du om harry potter & fenixordern?
Den är fin. Gillar Dumbledores Armé och att Harry får hångla.

Vad tycker du om att avsnittet där harry & co kommer ner i hogwarts kök & hittar alla husalfer & hermione startar f.i.s.a. inte alls finns med i någon av filmerna?
Jag tycker överlag att det är jobbigt när saker ur böckerna inte finns med i filmerna men det är väl bara att inse att det liksom inte riktigt är samma sak. Just i Harry Potter filmerna tycker jag i för sig att man oftast blir glatt överraskad över hur mycket som faktiskt får plats.

Vilken är din favoritmånad? varför?
April eller maj, för det är så mycket förväntan och kärlek i luften.

Brukar du borsta tänderna varje dag?
Ja i stort sett. Om jag är ute på krogen och kommer hem jättefull gör jag det inte. Och om jag sover hos en kompis händer det att jag inte gör det, om jag inte lånar dens tandborste.

Satt du i soffan när du sminkade dig i morse?
HAHAHAHAHAHAHA JA. Som varje dag.

Vad har du ätit till frukost?
Jag åt tre hårdmackor med smör, philadelphia, pepparsalami och paprika på. Och kaffe.

Favoritplats i asien. & varför. & berätta vad du gjorde där.
Se i Asien-inlägget.

Varför är du så himla fin?
Ååååå. Blir så himla glad! Jag tycker mestades att jag varken är ful eller snygg. Jag är liksom jag och reflekterar inte så mycket över det. Mer än när jag vill göra mig fin genom att sminka mig eller klä mig snyggt. Men om du undrar varför jag ser ut som jag gör så är det väl tack vare mina föräldrar.

Ska vi planera en roadtrip i sommar med jonna?
Låter som en fantastisk idé! Vart ska vi åka?

Vilket var det bästa året i ditt liv hittils?
Jag tror att det här året än så länge har varit årets bästa. För att jag har varit iväg på resan, insett mer att jag har det jävligt bra på många sätt och kanske för att ingenting riktigt dåligt har hänt. Men det är fortfarande 8 månader kvar. Annars var sista året på högstadiet jävligt kul. Måste ha vart 2005.

Vilket är ditt favoritte?
Lust och färgring. Det är lösviktste i färdig påse, märket heter Kobbs och finns på typ alla affärer. Påsen är rosa, röd och har ett hjärta på framsidan. Det smakar passionsfrukt, hallon, mango, karamell och grädde. Mums.

Vad tycker du helt ärligt om våga-inte-öppna-när-jag-är-i-närheten-teet med typ tranbär & sånt i?
Jag har varit rädd för det, det kan jag erkänna, och jag har inte druckit det mer än ungefär två gånger MEN det är verkligen inte alls så hemskt som Frida Stenmark säger. Det luktar väldigt starkt av tranbär och jag tänker automatiskt på någon alkoholhaltig dryck men vet inte vilken. Det är helt okej smak men ingen favorit. Burken är däremot HUR FIN SOM HELST. Med rött lock.

Vilken är din favoritglass?
Det var Magnum Vit men den slutade de göra för några år sedan. Annars gillar jag cheesecakeglass men den är sällsynt. Päronsplitt är gott och half baked BJ.

& favoritchoklad?
Det fanns en vit choklad i Asien med hallon och blåbär i som var så god att jag nästan började gråta en gång när jag åt den. Köpte med min fyra stycken hem som jag inte har ätit än, längtar tills jag ska låta mig själv ta en. Den fanns med kakbitar i också. Den har jag två stycken av.
Men sveriges bästa choklad är LÄTT Dumle!

& favoritgodis?
Jag är inte en godis-tjej riktigt. Om jag köper lösgodis köper jag typ bara salmiakbalkar, sockerbitar, Dumle, bumlingar och snickers.

& favoritblomma?
Agnes skickade en gång en Linblomma till mig på posten och skrev att jag påminde om den. Och sen en förklaring. Och det var så himla fint så jag måste nästan säga Linblomma. Tycker att blåklockor är fina också, och hundkex.

Kan du nåt om blommor?
Nä. Min morfar är expert på växter och fåglar och tjatar jämt om alla olika arter osv. Synd att jag aldrig riktigt har orkat lyssna.

Trivs du på blindgatan eller vill du flytta hemifrån?
Jag trivs. Men vill på ett sätt flytta till en egen liten lägenhet där jag kan inreda och bjuda på kaffe. Jag måste bara först bestämma VART i världen jag vill bo. Men jag har inte bråttom för det finns liksom inte så mycket dåligt med att bo här. -Jag bor ju i ett trevåningshus med bara mamma och pappa så är det inte direkt trångt. Och vi går rätt bra ihop, det enda jag kan komma på som är jobbigt är när jag är ledig och vill lyssna på musik sent eller titta på tv men dem vill sova och att det ska vara tyst.

Vad gillra du bäst, paracetamol eller ibuprofen?
Ibuprofen!!!!

Vill du skaffa körkort?
Nej. Ser ingen mening med det. Är för rädd för att köra, har inget behov att köra, känner massor av människor jag kan åka med istället och vill inte ha något jobb där man kör. Det låter ju dock bra om man har det.

Vilket är ditt bästa läppstift?
Älskar läppstift, men äger just nu bara två stycken tror jag. Har en förmåga att tappa bort dem. De två jag har är röda, ett är orangerött och ljust från Make up store. Det andra är mörkare och har inget orange i sig, det kommer från inn&finn och kostade 15kr. Jag gillar båda.

När kommer du till göteborg?
Så fort jag har pengar till det. Hoppas i sommar!

Vilket är ditt favoritväder?
I Sverige gillar jag hur det är på våren, sol och lite vind som inte är kall men sval.

Hur vill du ha ditt kaffe?
Det är väldigt viktigt att det inte är svagt. Då får jag kvälvningar. Helst jättejättestarkt kaffe med lite mjölk i. Om det ska vara helt perfekt ska det vara mörkrost med röd mjölk i.

Rött eller vitt vin?
RÖTT. Det allra godaste heter Gnarly Head. Köp det. Dricker inte vitt längre, tror jag har fördruckit mig på det.

Vad gillar du bäst på radio?
P3. Typ tankesmedjan.

Har du någonsin byggt något?
På tekniken i skolan byggde vi bilar och saker som lyste och sånt där. Och på dagis var min favoritaktivitet att bygga med Kapla. För två år sedan när Frida flyttade till sin lägenhet byggde jag ihop en pall från ikea. Jag byggde ihop min egen fotölj från ikea kom jag på också. Men ingenting sådär på riktigt vad jag minns.

Vad har du gjort idag?
Jag gick upp runt tio, duschade och drack kaffe och åt mackor. Sen klädde jag på mig och drack lite mer kaffe. Hanna kom hit och vi åkte till Willys och hämtade ut ett paket. Sen hem till mig igen och dricka två koppar kaffe innan hon drog till jobbet till fyra. Sen fick jag en massiv mensvärk och låg och blundade i soffan en timme. Tills jag tog en diclofenac och kunde bli människa igen. Världens bästa piller mot mensvärk, men den kräver recept i Sverige så jag köpte fem kartor i Thailand. Bäst. Sen mailade jag min handläggare på Arbetsförmedligen om att han inte hade ringt mig som han skulle. Efter det klippte jag i en tröja och kollade på Top Model 2 finalen. Och Vänner och Big bang theory. Någonstans mellan tv-programmen gjorde jag nudlar också. Nu är klockan halv åtta och jag sitter i soffan med mamma, jag är dödstrött och mensvärken är på väg tillbaka. Snart börjar Project Runway.

Hur många gånger har du varit på Liseberg?
Jag tror att det är två gånger. Men jag kan ha glömt någon gång. En gång med mamma, pappa och Erik typ när jag var 12 kanske. Då åkte jag Balder och Katapulten och allting annat och det var så mycket fetare än Gröna Lund. Och andra gången var när jag såg Håkan Hellström med Jonna och Agnes men då åkte vi ju ingenting.

Vad är det roligaste på ett nöjesfält?
Berg-och-dalbana. Såklart. Dör vill åka nu.

Vilka länder har du varit i?
Norge, Danmark, Tyskland, Spanien, Grekland, Turkiet, England, Laos, Thailand, Malaysia och Indonesien. Kanske har glömt något.

Vem är din favorit av Filip & Fredrik om du inte får svara Fredrik?
Haha! Inte Filip!!!!! Men okej, Filip.

Vilka teveprogram gillar du?
Allt med Filip & Fredrik, Project Runway, Glee, Skins, Greys Anatomy, Top Model, Christine, Gossip girl, Smallville, Seinfeld, massa kriminalserier och blabla. Många fler. Hatar 2 och ½ män.

Får du ont i magen om du dricker för mycket kaffe?
Nej, aldrig. Inte ens om jag bara har druckit kaffe och inte ätit något på en hel dag.

Gillar du nagellack? Vilken är din favoritfärg på nagellack?
Jag gillar det på andra och skulle vilja ha det själv. Men jag har för fula naglar, knager bara av nagellacket om jag har haft på det och det är så jobbigt att inte röra någonting medan nagellacket ska torka. Jag får alltid fingeravtryck och hack på naglarna. Men på tårna brukar jag ha någon spexig färg.

Vem är din favoritkonstnär?
Jag är så dålig på konst, jag tycker om det och går gärna i gallerier och kan titta på tavlor i evigheter och på biblioteket kan jag titta i böcker med fina konstverk i. Men jag vet inga namn, jag lägger inte sånt på minnet. Men när jag tänker efter är jag ju faktiskt stolt vän till två av mina favoritkonstnärer. Och båda heter Frida. Vilket sammanträffande va!

Vilket är det bästa museum du varit på?
Moderna museet i Stockholm, när vi fick typ en privat visning av Fridas låtsaspappas brors pojkvän. Det var SÅ fint.

Gillar du att gå på museum?
JA. Tråkigt bara att Falun har världens tråkigaste museum.

Gillar du konst?
Ja det med.

Gillar du museum med uppstoppade djur?
I allmänhet: Nej. Men på New york museum of natural history verkar det vara så himla fint så det skulle jag nog gilla. På mitt gymnasium hade vi en stor glasbur i en korridor med typ 50 olika uppstoppade djur som man var tuvngen att se varje dag och det gillade jag ju inte. Det fanns även foster som var olika många veckor gamla och sån låg i glasburkar. Förjävla äckligt alltså.

Vilket är ditt favoritdjur?
Just nu är jag heeelt såld på valar. Helst sånna här

Vilket är ditt favoritdjur när det lever?
En hund som man kan klappa och som är mjuk.

Vilket är ditt favoritdjur när det är uppstoppat?
Alla sorters fåglar. Fåglar är ju typ det finaste som finns och det bästa vore ju om de var döda så man kunde titta på dem istället vara rädd att de ska attakera och picka ut ögonen på en.

Vilket är ditt favoritdjur när det är tillagat?
Jag älskar ju bacon så jag lär säga gris. Men nää det låter ju hemskt. Säger kyckling.

Vad tycker du om att heta Stina?
Jag gillar det. Nu iallafall. I mellanstadiet ville jag typ heta Jessica eller Jasmine. Och efter det ville jag heta Ellen eftersom att jag skulle heta det egentligen, men pappa tyckte inte att det passade så jag fick ju heta Stina istället. Det passar bra på mig och det är kort och bra. Inte för vanligt och inte för ovanligt. Och det passar på alla åldrar.

Vad hade du velat heta om du fick bestämma?
Om jag inte hade hetat Stina skulle jag nog heta något på B för det är min favoritbokstav. Gick in på en tjejnamnsida och tydligen kan man nu heta saker som Bordeaux, Babiana, Bajen och Bambi. Bambi Karlsson, shit vilket namn.

Vad vill du kalla dina barn, om du får några?
Den här frågan har jag svarat på tidigare ju!

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Räven

ahhahahahahahh alltså. åååå ÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR. dig & dina svar & några av cpfrågorna jag ställt. hahah. åååå. PUSS PUSS PUSS PUSS!

2011-05-03 @ 12:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0