Don't tell me you love me

Aaa, blixten slog ner i vårt modem alltså. Nu idag har jag lånat Sofias trådlösa bredband så jag kan välja musik tills på onsdag + söka några jobb. Och det känns skönt. Jag har känt mig lite handikappad. Men ärligt talat inte alls så mycket som jag trodde. Iallafall får vi väl tillbaka internet i slutet av veckan. Men det vet man ju aldrig.
I helgen har jag typ ätit middag med vänner till familjen, druckit öl på Rådhusgården för första gången i år, sålt grejer på loppis, spelat cluedo och druckit vin tillsammans med tre killar och tre tjejer, tittat på seven pounds med Sofia och Frida och igår var jag hos Hanna och såg på hockeyn (!!!) med Petra, hennes bror, Hanna och hennes två systrar. Det var kul fram tills det blev 1-3 till Finland.
Ja och idag har jag vaknat efter en sjuk dröm. Ungefär så här såg den ut:
Jag, Petra och Frida skulle in i någon slags hus för att göra ett ärende. Vi skulle hoppa in i hissen men det var bara stenplattor som bara åkte uppåt utan att stanna, typ som i super mario. Så man var tvungen att hoppa på en platta och sen bara hoppa av på rätt våning. Vilket vi inte klarade av så vi fick lov att få hjälp av någon slags ledare, han stannade hela hissen så vi kunde gå av. Fick lite lustiga-huset-gröna-lund-flash-backs. Vi gick sen av på våning B. Där låg det folk överallt helt drogade i soffor och typ chillade. Och vi skulle av någon anledning också göra det. Och för att göra det här skulle man säga upp sig från verkligheten. Låsa in alla sina tillhörigheter och sen i stort sett bara ligga i olika soffor tillsammans. Det var så konstigt. Efter några veckor bestämde jag och Fia att vi inte kunde vara kvar så planerade att dra. Innan vi gjorde det så handlade vi på hm som fanns på översta våningen och som hade pang-priser på allt. Alla våra vänner förstod oss och sa att det var lugnt men att de skulle stanna för det var deras öde typ. Jag skulle sen tillbaka till mitt jobb, som var på en klädbutik där även Rachel Zoe arbetade. Vi var konkurrenter och hon låste ut mig ur butiken. Då kom Linda Fredell och frågade om vi kunde gå och snacka, eftersom att jag inte kom in i butiken sa jag ja och vi gick till en skogsdunge vid ett järnvägsspår. Vi började prata och helt från ingenstans ser jag en stor björn komma gåendes på spåret, jag får panik och börjar gå sagta baklänges. Linda viskar att man inte får skrika eller gå om det kommer en björn så jag stannar och ser att björnen har en unge. Jag sitter helt stilla och känner björnen gå bakom mig och samtidigt vet jag att jag drömmer och att jag ligger i min säng, men jag fortsätter blunda och blir endå lite lugn för jag vet att jag inte kan dö. När björnen och ungen har gått förbi vaknar jag. SÅ konstigt.
Efter att jag hade vart vaken en timme typ kom Sofia. Vi satt och snacka, drack kaffe och åt lunch. Sofia drog till jobbet, jag uppdaterade mig på datorn. Frida kom och drack kaffe och vi satt och dog åt ett program på hennes iphone där man kan ändra rösten på en massa sätt. Petra kom också och vi dog lite mer innan jag och Petra cyklade ner på stan och fikade med Linn. Det var trevligt och ännu en gång fick man dra Asien-historien. Ja och nu sitter jag i soffan, letar musik och skriver personliga brev osv. Det får gå.

Kommentarer
Postat av: räviz

alltså hahahahhaha ååå åhahah åååå hahahahah andas haha rooooooooollligt vill också drömma vill också bli utelåst av rachel zoe

2011-05-17 @ 09:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0