I used to be

Gullisar, hej. Jag är tillbaka. Från vad undrar ni då? Ja jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Tillbaka från min frånvaro. Ungefär. Vad jag har gjort sen sist? Jo jag har träffat Jonna och Sara lite eftersom att båda har hållit hus i Falun förra veckan/helgen. Har varit lite hos Frida och Petra i deras nya place, varit på ikea, tittat på massa bra film, druckit vin och öl, ätit halloumi tre dagar i rad, har rensat bland alla mina väskor, har blivit pollenallergisk (eller kanske bara förkyld men ja, jag vet inte) och så har jag sovit lite också. Igår var min förkylning som allra värst men morfar och moster skulle komma så jag var tvungen att piggna på mig lite + att Erik skulla komma hem. Så jag proppa i mig lite av det ena och det andra och sen åkte vi til stugan allihopa. Och hallå det var typ det jag verkligen behövde. Under dagen låg jag och läste min bok, drack pulverkaffe, plockade blommor, gick promenad i skogen med pappa och Erik, åt kakor, låg i gräset, solade benen, gick runt i stövlar, hjälpte mamma med maten, skrattade åt kossorna som hade släppts ut och lät helt galna, lyssnade på radio, åt grillat, spelade kubb, tog med mig massa rabarber och körde nästan på en katt på vägen hem. Det var fint, inte det med katten alltså. När vi kom hem åt vi hallonblåbärbjörnbärspaj med vaniljsås och drack kaffe. Jag missade Bachelorette men det gjorde inte så mycket. Vi såg Irene Huss sen och jag klippte sönder gamla väskor för att göra nya. På natten såg jag The kings speech men den var inte superbra.
Idag har jag fikat med morfar och moster, ätit lunch och köpt present till min bror som fyller år imorgon, tittat på studenterna som hade sin mösspåtagning idag, suttit på en bänk med Frida, Petra och Emelie och druckit folköl och dött för att det har varit så varmt. På kvällen har jag mest gått runt och luktat klorin, för jag håller på att bleka ett par shorts för andra gången. Det gick så himla mycket bättre idag! Imorgon hoppas jag att jag kan färga dem. Jag har också tittat på Project Runway, CSI och en sån där sällskapsresanfilm. Som sög.
Nu ska jag se klart Requiem for a dream och sen sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0