Did you hear

Hej fans.
Jag har bott hos Petra nu ett par dagar så det har inte blivit mycket till uppdatering. Frida är i Montenegro så jag har tagit hennes plats i dubbelsängen. Igår natt var dock Fia med också. Har haft så sjukt fina dagar nu. I fredags var jag hemma hos Hanna och skulle inviga hennes nya soffa (som var enorm och jättejätteskön). Det var jag, Hanna, Petra, Jill och Tina (Hannas systrar) och Henke (Tinas pojkvän). Vi såg Harry Potter och dödsrelikerna del 1, åt popcorn och dog av skratt till och från. Sen sov jag och Petra kvar i soffan.
På löööördagen var det Thaifestival här så vi åkte ner på stan och frossade i grillspett med jordnötssås, hänge lite med munkarna och blev välsignade och fick armband, åt en asäcklig kebab-kaka och tittade på gulliga dansare. Blundade och tänkte att jag var i Thailand igen. Saknar det så jag dör.
Petra drog och jobbade, jag och Hanna handlade på Systemet och drog sen hem till Petra och hängde där tills värdinnan i fråga slutade. Så länge drack vi kaffe och baileys och lite vin. Tittade på solsidan. När Petra kom planerade vi framtiden och drack mer vin och blev fulla och somnade sen gott.
Ja sen behöver jag inte berätta så detaljerat om varje dag men vi har sett Never say never två gånger, gått promenad, gjort pannkakor och druckit massor av te, gått på loppis, inte haft några pengar, tittat på trainspotting, druckit vin med Fia, Sofia och Emelie, spelat kort och sånt där. Och idag fick jag sommarjobb, fett. Ska typ jobba i en trädgård. Klippa lite gräs, påta lite i rabatter och kratta och sånt. Blir nog festligt. Och så ska jag på Peace and love nästa vecka. PEPP! Kollade på spelschemat idag och vart typ nöjd. Bäst kommer nog vara Filip & Fredrik och Deadmau5 och Håkan och Style of eye och Lykke Li och I blame Coco och blablabla allt.
Idag var jag på tippen med Sofia, Linda och Petra och slängde saker som inte var mina, så det var kul. Vi slängde porslin jättehårt och fyndade bland Sofias skräp. Sen på eftermiddagen var jag hos Curt, min jobbcoach och pratade. Han är så hiiiimla bra. Dör. Är alltid superglad och peppad när jag går därifrån. Och han vart typ gladare än jag för att jag hade fått sommarjobb. Och att han pushar mig nonstop med att jag ska följa min dröm och verkligen försöka få en karriär inom mode. Så snäll.
Nu ska jag soova. Och hjälpa Fia att måla imorgon. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0