Chasing after the sky

Har en skitdag. Alltså verkligen. Vill krypa ur mig själv och bara inte behöva bestämma eller göra någonting. Inte behöva tänka eller planera eller oroa mig eller stressa över minsta lilla grej.
Jag vaknade till regn idag, skulle börja jobba tre timmar senare så jag tänkte att det var nog lugnt. Icke. Det spöregnade fortfarande när jag åkte till jobbet klockan 12. Sen höll det i. I fyra timmar stod jag i en dusch av kallt regn och jag hade glömt mina regnbyxor. Jag frös så jag hackade tänder och plockade ogräs samtidigt som jag ville dö rakt där på marken i en lerpöl. Kände hat och fick sen efter jag hade slutat vänta en halvtimme på bussen. Frös som ett as och kommer garanterat bli sjuk nu. Kul.
Sedan åkte jag hem och drog av mig alla kläder och var blöt överallt. Vred ur två deciliter vatten ur min bh och värmde på mat och gjorde mig klar, sprang till bussen och åkte hem till mamma och pappa.
Ingen är här vilket är tråkigt, jag hade behövt en kram. Men de är i Norrland. Jag ska tvätta kläder och få med mig lite fler grejer hem till lägenheten. Har extrem ångest och hatar mitt jobb, måste söka något nytt imorgon. Fy fan vad alltid suger idag. Snälla säg någonting så jag mår bättre.
(Ps. Fina Räven fyllde år i lördags och jag skulle skriva ett inlägg till henne, men jag har inget internet i mitt nya hem. Så grattis i efterskott och hoppas du hade världens finaste dag!)

Kommentarer
Postat av: Räven

pusspuss du är bäst. hoppas att du har lika bra väder som jag har nu. om du jobbar eller inte. ahhaha. å. saknar dig så mycket.

2011-07-21 @ 14:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0