Its the fear of the dead end

Vad heter du? Stina Lovisa Karlsson
Vart bor du? På Blindgatan. I Falun. 
Trivs du där? Ja.
Brukar du läsa horoskop? Ibland i Falukuriren men det är sällan.
Har du körkort? Nej. Har inget intresse av att ha det men funderar på att ta det endå.
Äger du några Converseskor? Ett par svarta och ett par ljusrosa som är helt blekrosa nu. Och trasiga och skitsmutsiga för jag har haft dem på jobbet.
Favoritdjur? Gillar ju hundar.
Vad spenderar du dina pengar på? Saker man kan äta, alkohol och fika.
Senaste konserten? Håkan Hellström på Peace
Festar du mycket? Nja, inte alls lika mycket som förut.
Sprit, cider, vin eller öl? Dricker oftast rödvin. Men gillar det mesta.
Brukar du bli för full? Det händer såklart. Men inte så ofta.
Antal kuddar i sängen? Fyra
Kan du baka bullar? Ja fast jag måste ju ha ett recept.
Har du varit med i scouterna? Nej.
Bläck eller blyerts? Svart bläckpenna eller stiftpenna med typ 0.5 mm stift. Hatar vanliga blå bläckpennor.
McDonald’s eller Burger King? Äter typ aldrig på Burger King och sedan de slutade med Chicken BLT så hatar jag dem. Så McDonalds.
Är du allergiskt mot något? Nej inget jag har märkt av. Fast alla är väl lite allergiska mot typ ananas och kiwi?
Äger du ett busskort? Ja jag har ett kombikort just nu. 
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Grön.
Hur ser du ut idag? Jag har på mig svarta strumpbyxor, jeansshorts, vit kortärmad slapp skjorta, brun kofta och ett grönt halsband.
Har du haft sex idag? Nej.
Nästa mål i ditt liv? Att klara av morgondagen på jobbet. Närå. Att volontärarbeta.
Vad såg du senast på tv? Vem vet mest, tre avsnitt.
Hur svarar du i mobilen? Om det är min mobil så svarar jag "Hallå" oftast, fast om det är typ någon vuxen seriös människa som ringer svarar jag "Stina" och det gör jag hemma också.
Vem ringde du senast? Petra.
Vad sa den du ringde? Alltså det var så sjukt. Det var alltså imorse  06.45, hon ringde mig först och hade panik för hon kom inte ut ur sitt sovrum för dörren hade fastnat och hon skulle börja jobba om någon timme. Det går inte att ta sig ut genom fönstret och det är bara hon jag och Frida som har nycklar hem till henne. Och Frida sov hos mig. = Jag skulle vara tvungen att gå upp och cykla dit och öppna dörren. Dörren hade inte gått i baklås utan den hade liksom fastnat i en annan dörr på något vis och den gick inte att rubba. Jag ringde Fia som bor 50 meter bort och bad henne att gå dit och hjälpa Petra så länge. Eftersom att hon var barnvakt fick hon ta med sig sin ettåriga systerdotter och springa dit för att lugna Petra haha. Jag dör. Sen ringde jag upp henne och sa att Fia skulle komma och att jag skulle cykla dit. Men så fick hon upp dörren. Så jävla stört. Men så fick jag somna om och det var ju fett.
Antal timmar sömn inatt? 8 ungefär. Minus den halvtimmen vi panikade över dörren.
Vad innehåller din favoritnattmacka? Ååå det är det bästa på hela dagen ungefär. Det är som frukost fast på kvällen! Man ska tre-fyra mackor och bara ösa på allting som är gott. Pepparsalami och paprika och philadelphia och gurka och mjukost och ägg och leverpastej och kalkon och sås osv. Och oboy till det.
Bråkat med ditt husdjur: Har inget husdjur men hahaha.
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Nej inte vad jag minns. Men jag har för mig att någonting jag drömde hände dagen efter. Och en jätteskum grej hände för några år sedan. Jag drömde att mamma skulle hämta mig vid en lastkaj där jag hade vart på kalas och det var egentligen helt meningslöst. Men någon dag senare gick jag på en gata jag aldrig gått på förrut här i Falun och så såg jag den lastkajen som hade varit med i min dröm. Jag vart helt vettskrämd och jag förstår det fortfarande inte.
Är du ensam nu: Ja alla gick ner på stan och det är jätteskönt.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Låtar som jag tycker är bra men som jag inte vill erkänna att jag gillar. Oftast. Eller om någon annan sjunger på en låt kan jag få den på hjärnan också sen.
Vill du gifta dig: Jag vet inte. Nej. Kanske.
Vill du ha barn: Jag vet inte. Nej. Kanske.

FAVORIT…
Rum i huset: Mitt rum eller vardagsrummet där uppe. Soffan liksom.
Typ av musik: Peppigt. Pop/indie/plingplong eller house.
Månad: Maj eller Juni.
Sten: Har nog aldrig tänt på vad som är min favoritsten. Men diamant antar jag. Och smaragd är ju fint.

DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU…
Gråtit: Nej
Köpt någonting: Ja. En Billys panpizza Chicken taco, redbull, cola, cider och vin, en klänning och en typ skjorta utan ärmar. 
Varit sjuk: Nä.
Sjungit: Ja. Vi sjöng ganska mycket igår.
Sagt “Jag Älskar Dig”: Nej.
Velat säga till några att du älskar dem: Alltså ja det är väl klart att man vill säga det, men inte så att jag har tänkt säga det och sen inte sagt det. Mer kramat lite på dem och sånt. Säger väldigt sällan att jag älskar någon.Det är nog lite dumt.
Träffat nån ny person: Ja på jobbet. 
Saknat någon: Ja!
Kramat någon: Jaaa.

SENASTE…
Låt du hörde: Lyssnar på Bombay bicycle club - Many ways
Film du såg: Cry Baby.
Drink du köpte: Oj. Jag köper aldrig drinkar. Köper bara öl. Men sista gången var väl någon redbull+vodka i Thailand.
Sak du stal: Min mammas halsband igår. Men hon fick iförsig tillbaka det idag. Så det var mer ett lån.
Mat du åt: Åt några rostade mackor till frukost.
Gången du åt en korv: Någon gång förra veckan.

FÖRSTA
Första bästa kompis: Antonia.
Första inhandlade skiva: Jag är nästan helt säker på att det var Spice Girls. Alla skivor jag hade innan hade jag ju fått.
Första förälskelse: Första dagen i lågstadiet kommer jag ihåg att jag sa till mina tjejkompisar att jag var kär i en i min klass som hette Tobias. Efter att jag hade sett han i två minuter. Det gick över dagen efter.
Första begravning: Min gammelmormors.
Första piercing/tatuering: Tog hål i öronen i sjuan.
Första fiende: En av dagislärarna på mitt dagis, hon hette Sylvi och var riktigt elak och opedagogisk. Hon tvingade mig att äta saker jag hatade och sa ALDRIG någonting uppmuntande. Jag hatade henne. Hon gillade nog inte mig heller, men älskade min bror.

SENASTE…
Senaste människa du slog: Eh. Vet inte. Slår aldrig någon utom på skämt?
Senaste stora bussresa: Från jobbet (Hosjö) hem till mig i torsdags.
Senaste dusch: Igår typ vid fem.
Senaste irritation: Jag hade ut ett glas juice på mina byxor för en stund sedan. Det var lite jobbigt.
Senaste glass: Åt en Sandwich någon dag i veckan.
Senaste skjortan du haft på dig: Den här jag har på mig idag. Den är liksom som en skjorta men jättejätteskön och ganska kort.


Kommentarer
Postat av: belle

sylvi låter skitläskig. ofta man tvinga nån att äta saker?!?!?!?!?!?

2011-07-10 @ 17:39:39
URL: http://www.frankensteinlove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0