Time out

Ungefär exakt tre dygns sedan jag skrev sist. Varför? Jag har varit på festival ja. I tisdags gick jag upp fem (det värsta jag har gjort i år) och gjorde mig klar och åkte till Borlänge och checkade in mig och började jobba i Bazaartältet på campingen. Jag var alltså funktionär. Det var as soft. Fick stå i kassan och sälja mat ungefär, göra lite mjukglass, hälla upp kaffe, göra nachotallrikar och sånt. Dessutom var alla jag jobbade med hur sköna som helst och jag var ovanligt social. Efter åtta timmar var jag klar. Tog bussen hem till Falun och handlade vin till veckan, ett par nödvändiga sandaler och en body på hm. Hem och äta sallad med Hanna, hon färga mitt hår och degade lite.
Onsdag. Jonna och hennes pappa (by the way, ÄLSKAR jonnas pappa. Världens skönaste människa) hämtade upp mig och vi åkte till Borlänge. Hängde runt med Vansbrogänget (Elin, Anna, Elisabet och Sanne. Någon kan vara från Dala-Järna. Minns inte) och tittade på Joackim Zwahlen och kompaniet (en kompis pojkväns band) som var jättebra. Sen åkte alla hem utom jag och Jonna, som satte oss i gräset och drack jordgubbscider och planerade vilka band vi skulle se. Mötte Hanna och satt lite mer i gräset. Gick till Rusta och handlade en hink, skor och lakrisal och hängde sedan lite mer på gräset och drack öl. Jag drog hem till Marcus (the place where i live when im in borlänge) med Hanna med mina grejer, vi solade och drack bärtz tills vi gick och tittade på Paolo Nutini, Lykke Li och Kings of Leon. Sen tappade vi bort tiden och missade jj vilket sög. Eftersom klockan var en timme mer än vi trodde var vi tvugna att springa till Style of Eye och hann precis komma så vi fick dansa till Antidote och två låtar till. Det var så jädra megabra att jag nästan grät lite för vi hade missat resten. Men annars en väldigt bra dag.
Jag, Hanna och Marcus gick sedan hem till Marcus och sov.

Kommentarer
Postat av: Räven

puss du är så fin. har varit lite orolig för dig & mina andra vänner på peace & love (i & med att alla har blivit nedslagna &/eller våldtagna) & så. & jag gillar också Jonnas pappa! fast jag har bara träffat honom två gånger. men han har varit snäll & bra & rolig. som när han skjutsde hem oss efter att jag hade hoppat över staketet. saknar falun. & dig. & jonna. vill komma & hälsa på.

2011-07-02 @ 12:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0